Conținut copiat

Conținut website copiat fără bun simț

 

Conținutul text (articolele, poveștile și descrierile de produse) este munca mea. Depun efort să Buyer persona in content marketingdocumentez, să înțeleg ce dorește clientul, să scriu așa cum acesta și-ar dori. Clientul depune efortul să mă plătească, uneori să îmi direcționeze documentarea, alteori dublează efortul plătind terți pentru publicitate. Copierea conținutului fără pic de bun simț și însușirea acestuia fără pic de efort, este cel puțin lipsă de bun simț. De fapt, este furt.

În continuare vă scriu ultima experiență de felul acesta. 

Conținut furat fără remușcări, fără penalizări

Mă mândream în urmă cu un an cu unul dintre articolele scrise pentru JuristFirme. Articolul era postat pe un website terț de nișă, cu o bună reputație.  Articolul a fost scris în colaborare cu reprezentantul JuristFirme și am scris un articol util pentru utilizatorii interesați de antreprenoriat.

Articolul a părut interesant publicului, multe citiri, toate bune și frumoase. Până în urmă cu o săptămână când reprezentantul JuristFirme a observat că piesa noastră de conținut a fost copiată integral și postată pe website-ul doamnei contabil Corina Fit (din nefericire o cheamă ca pe mine),  fără a menționa sursa. Mai mult chiar, după ce a luat articolul de pe un website uriaș de avocatură, portal chiar, a luat și imaginile care reprezentau autorizații de funcționare, din care lipseau numele clientului autorizat. Nici măcar nu a binevoit să modifice denumirea fișierului!

Reprezentantul JuristFirme.ro i-a scris  doamnei să scoată conținutul sau măcar să menționeze sursa. Niciun răspuns. Ne așteptam ca Google să ducă  website-ul nerespectuos (eufemistic spus) la groapa căutărilor, dar nu s-a întâmplat așa.

Conținutul nostru, hai  să cerem ajutorul Google!

Google s-a gândit la toate, inclusiv să poți sesiza o situație de tipul acesta: furtul conținutului. Am notificat la acest link, explicând în numărul limitat de caracte cum am publicat articolul în iunie 2015, iar octombrie doamna îl prelua, cu tot cu fotografiile noastre.

Am primit un răspuns a doua zi, de fapt, o cerere de clarificare asupra proprietății ocnținutului. În advertorialul publicat în portalul avocățesc era o informare cum articolul a fost întocmit de Primoris SRL.

Am luat legătura cu reprezentanții portalului. Aceștia au notificat (prea blând pe placul meu) doamna contabil să dea jos conținutul de pe website. Fără rezultat, așadar le-am cerut susținerea să notifice Google în numele lor și al website-ului JuristFirme. Acum așteptăm să vedem ce se întâmplă. Nu vom lăsa lucrurile la întâmplare.

Întrebarea mea firească este cum  să ai încredere într-un contabil care fură?!!

Poate a doua oară e cu noroc!

Nu e prima oară când conținutul pe care l-am scris a fost însușit de altcineva.  Pe atunci nu exista un contract clar, care să conțină drepturile de autor, ci doar un demers simplu de PR.  Articolul a fost publicat pe un website cu știri de bine și, deși l-am trimis  semnat de echipa RentABox,  a fost însușit de o blogăriță cu pseudonim ce inspira optimism.

Nu am făcut niciun demers pe atunci, cum nu aveam contracte semnate și publicarea putea fi interpretat drept  troc: articolul sub semnătura altcuiva contra spațiu în portal.

A doua oară nu mai fac același lucru, ci voi merge înainte câți pași o cere situația. Poate gândiți : este vorba despre un articol, ce mare poveste? Este vorba despre un articol care se traduce prin timp, know-how și bani. Copierea de conținut este tot o formă de furt. Ce uită mulți acest tip de furt este reglementat de Legea 8/1996, lege pe care o voi folosi drept argument de partea mea.

Ce e de făcut când ți s-a copiat conținutul?

  • Scrii persoanei care a copiat textul fără a menționa sursa. Dacă nu se conformeză
  • Notifici  Google . Fii pregătit să justifici conținutul de la Adam și Eva încoace, dacă nu este publicat pe site-ul tău.
  • Dacă nici așa nu funcționează, te adresezi instanței de judecată compententeîn dreptul Proprietății Intelectuale -drept de autor si drepturi conexe. Trebuie să ai nervi și să poți susține dreptul de proprietate de la geneză până în prezent. 

Nu uitați: conținutul este o formă de proprietate pe care trebuie să o protejați!

Multumim pixabay.com pentru fotografie .

Dacă vi s-a părut util, spuneți și altora!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.