Conținut în 6 secunde

Continut website. 6 secunde attention span

6 secunde! Atât ia scanarea conținutului unui website

Îți dau șase secunde sau “înot” spre alt site!

Un utilizator dedică 6 secunde conținutului unui website pentru a decide dacă îl parcurge în Continut website. 6 secunde attention spancontinuare sau nu. Astfel,  titlurile, linkurile, mesajul esențial și conținutul evidențiat în pagină trebuie să îi capteze atenția în acest scurt interval sau s-a pierdut un utilizator în marea Internetului.

De ce 6 secunde? Cercetătorii au arătat că “attention span” (timpul de concentrare asupra subiectului) a scăzut de la 8 secunde  în 2000 la 6 secunde în 2016, concentrarea atenției fiind mai mică decât a unui pește de acvariu.

De reținut pentru conținutul unei website

  • * Începe cu concluzia înainte (principiul piramidei inversate)

  • * Titlurile trebuie să capteze atenția, în același timp să fie esența articolului/ descrierii/ conținutului

  • * Linkurile: sunt informația întregului conținut, concentrată în maxim 60 caractere

  • * Cuvintele cheie sunt esențiale în conținutul unui  website pentru utilizatori și SEO. Nu uita să scrii pentru oameni!

  • * Păstrează informația concisă în prima parte a conținutului. Revii cu detalii pentru cine vrea să aprofundeze

  • * Există excepții care pot scrie efectiv story telling. Ne bucurăm că există!

 

Concluzia la început sau piramida inversată  

În media tradițională orice  articol începe cu informații de referință, ajungând la nucleul știrii la final. Am scris despre diferențe între conținutul online și cel print, nu mai detaliez.  Utilizatorii nu au timp și nici atenția necesară să scaneze tot articolul până la informația- substanță a articolului. De aceea este important să abordezi conținutul de la final spre început. De exemplu, în cazul nostru esența e că vizitatorul unui website acordă doar 6 secunde unei piese de conținut pentru a decide dacă va parcurge sau nu restul articolului online.

Titluri pentru conținutul unui articol de website

Acestea ( titlul principal si cele secundare, H1-H4) trebuie să conțină esența informației, care  de multe ori se suprapun cu “long tail keyword” ( sintagme căutate de utilizator). Nu trebuie să lipsească atracția maximă, adverbul, adjectivul, exclamația de diferențiere…Amintiți-vă de “extraordinarul/ incendiarul/ exclusivul” Dan Diaconescu și sunteți pe aproape!

Linkurile urmează rețeta titlurilor într-o formă restrânsă, concisă.

Conținutul:Scurt pe ½ din display!

Informația trebuie concisă în prima parte a articolului. Imediat după apariția Google Analytics inpage, am investigat câteva pagini și am tras concluzia că informația importantă trebuie concentrată în partea superioară unui display de laptop.

Aceasta nu înseamnă că toți utilizatorii părăsesc pagina după ce au scanat această arie a conținutului. Dar aici sunt mai activi și urmăresc linkurile, interacționează cu informația existentă online, CTAs etc.

Personal, nu aș lăsa conținutul unui articol la nivel de rezumat la rezumat. Dai informații cu jumătăți de măsură, la fel te vor aprecia și utilizatorii. Pentru cei care doresc să afle mai multe, detaliați fiecare aspect după descrierea succintă.  Nu de alta, dar doar  infomația completă e utilă.

Cuvintele cheie

Sunt esențiale ca utilizatorul să aterizeze pe website. Aceasta face parte dintr-o strategie amplă SEO în care articolele și conținutul onpage sunt importante. Cuvintele le alegi prin  Trebuie să te pui în pielea utilizatorului, să analizezi ce caută,  cum vorbește, ca în final să știi ce scrii.

Mai mult decât atât, e folositor să evidențiezi cuvintele cheie în pagină, pentru utilizator, dar  și pentru SEO. Nu uitați că acel conținut trebuie scris pentru oameni. Chiar  algoritmii Google sunt concepuți în favoarea utilizatorilor.

Cuvintele cheie, după cum vă recomandă experții SEO, le stabiliți analizând Search Console, Google Planner, Google Search etc.

Brandurile și-au câștigat dreptul de a-și spune povestea

Aceste linii de ghidaj în scrierea conținutului sunt urmate aproape de toate website-urile actuale și blogurile lor. Singurele care au flexibilitatea de a-și spune povestea după cum este cursul acesteia.

Chiar și așa, nici ele nu se abat foarte mult pentru a-și păstra publicul aproape.  

Cereți o ofertă pentru conținutul dvs.!

Sursă foto: Pixabay

Dacă v-a fost de folos, aplicați și spuneți și altora!

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather