Continut si iar continut

Buyer persona in content marketing

Content Marketing

Am conştietizat eficienţa marketingului de conţinut (content marketing) înainte să ştiu că ceea ce facmarketing prin continut -blog eu are o denumire specială, era un aspect  demonstrat cu mult înainte, aveam un  blog personal de mulţi ani şi observasem că articolele care aduc informaţii folositoare sunt cele mai vizitate.

Cert e că,  odată cu dezvoltarea Internetului, cumpărătorul a devenit din ce în ce mai educat şi selectiv. Potenţialul client este mai informat şi are metode de a ignora mesajele publicitare. Telespectatorul  zappează canalele TV în timpul pauzelor publicitare, ignoră bannerele online, aruncă fluturaşii promoţionali la coşul de gunoi.  Cu toate acestea, consumatorul apreciază conţinutul de calitate, care nu neapărat îi vinde ceva, ci îl informează. Pentru rezultate am început să mă documentez şi am căutat metode de a atrage publicul prin articole care să îi intereseze. Aşa am învăţat, practicând şi citind despre Marketingul de conţinut. Acum vă sugerez câteva repere despre content marketing (a nu se confunda cu SEO, care este un proces mult mai complex şi despre care nu pot discuta).

Marketingul prin conţinut?

Marketingul prin conţinut  este o tehnică de marketing pentru  a crea şi distribui conţinut de calitate, relevant şi consistent  care să atragă şi să aducă  o audienţă clar definită, cu obiectivul  de a conduce clientul spre o acţiune profitabilă.

Principalul scop al  acestui tip de marketing este de a atrage clienţii prin conţinut relevant  şi valoros, pe teme de nişă. Conţinutul nu este direcţionat spre promovare sau vânzare, ci mai degrabă  spre educarea clienţilor.  În timp ce publicitatea este direcţionată pe spaţiu media cumpărat (reclamă în ziare, bannere, Google ad, reclame TVsau radio), în cazul marketingului de conţinut folosiţi propriile mijloace media (website propriu, microsite-uri, propriile canale de social media , forum-uri,newsletter etc).

 “Content marketing” este un proces continuu, bazat pe comunicarea cu clienţii. Pe masură ce publicul dumneavoastră devine mai informat, are puterea alegerii şi vă răsplăteşte prin loialitate. Conţinutul unic, tratatarea subiectelor aduce plus valoare, iar o  documentare temeinică atrage publicul să se întoarcă spre site, implicit spre companie. Ştie că acolo va găsi  informaţiile pe care le caută, mai mult decât atât, poate găsi produsele sau serviciile de care are nevoie.  Copyblogger.com ilustrează într-un clip video de 1.40 minute beneficiile pe care marketingul de conţinut le aduce unei afaceri pe termen lung.

De ce pledez pentru conţinut? Fiindcă funcţionează! Funcţionează atâta timp cât informaţia este valoroasă pentru nişa dumneavoastră. Nu scriem vorbe de dragul de a scrie. Să culegi rezultate cere mult mai mult: cere eficienţă, conţinut  actualizat constant, texte relevante şi atractive.  Un suflu personal adus fiecărui articol, transformă articolul din banal în memorabil.  O documentare bună înseamnă poveşti, cifre şi descrieri unice, dar realiste. Poveştile sunt mai bine digerate de cititori întrucât oamenii reţin mai uşor o povestire decât  noţiuni şi statistici. Cu toate că nu sunt primele pe care cititorii şi le amintesc, cifrele sau statistici ilustrative ajută tocmai în consolidarea reperelor. Un caz concret, la care audienţa se poate raporta e oricând binevenit. Un text condimentat cu aspecte inedite atrage atenţia cititorului şi îl îndeamnă spre acţiune.  Pentru agenţia de turism am scris  despre cazări ciudate în România.  Un cuplu de irlandezi a venit în România special să doarmă  în butoaiele pe care eu le descriam pe blog. Acesta nu este un exemplu singular.

Strategii, confruntări şi predicţii

“Content marketing” este mai mult decât text. Content Marketing Institute ilustrează funcţionalitatea acestei forme de marketing cu 100 de exemple prin care companii de top şi-au adus  publicul mai aproape.

Content Marketing Institute în studiul B2B Enterprise Marketing: 2014 Benchmarks, Budgets, and Trends — North America, face o analiză a evoluţiei a content marketing.  Studiul arată că eficienţa companiilor care au documentat această formă de marketing este de 49%, în comparaţie cu organizaţiile care nu au o strategie clară cu un procent de 32% eficienţă. Cu aceeaşi problemă se confruntă inclusiv marketeri  care se adresează direct consumatorului: 60% dintre cei care au considerat content marketing eficient sunt cei care au acţionat strategic.

Totodată, integrarea marketing content în strategia global de marketing apare problematică pentru  60% dintre marketeri de B2B, care au considerat ca acesta este cel mai dificil aspect cu care se confruntă. Din punct de vedere al conţinutului, o mare provocare este să găsească metode  care să implice audienţa.

În acelaşi timp, se observă o  creştere majoră a externalizării serviciilor. În 2013, 73% din  companii aveau servicii de content marketing externalizat, comparativ cu 65% faţa de anul precedent.

Tactici şi canale

Ziceam că această felie de marketing nu se referă strict la un articol postat pe un blog. Content marketing este un canal video, un microsite, fotografii, documetare video, forumuri,newsletter, comunităţi, podcast, iar în contextul deyvoltării tehnologiei lista rămâne deschisă. Spre exemplu Ford se întoarce integral către consumatori şi conţinutul acestora, http://social.ford.com/Nu le vinde clienţilor un produs, le ascultă opiniile pe un microsite dedicat lor.

Faptul ca Ford, Procter& Gamble, dar şi companii medii şi mici pun accent din ce în ce mai mult pe conţinut demonstează că acesta este un aspect esenţial în viitorul marketingului.

Aştept păreri şi opinii! Nu trebuie neapărat să fiţi de acord cu mine!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather