Copywriter-Brand Story Telling

Brand Story Telling în contextul Copywriting

 

”Brand story telling” este o parte majoră a comunicării de brand când brandul există. Este povestea care vinde, te emoționează, te apropie de brand. Este, probabil, partea cea mai creativă componentă a copywriting-ului.

Lucrurile stau diferit când brandul nu este brand, după cum scriam anterior. În acest caz, consider oportun mai degrabă conținutul trebuie să se concentreze asupra utilizării produselor, a folosirii lor, a utilității pentru public.


Cu mai mult timp în urmă, pe când făceam ”assessments” cursul de ”brand Story Telling” al A&AD, primul exemplu de poveste inspirațională care îmi vene în minte era cea a BMW Motorrad, Make life a ride. Pe bună dreptate, videoclipul, afișele are toate ingredientele de a crea emoție și ați dori o motocicletă identică. În plus, firma germană are oportunitatea de a se promova pe toate canalele posibile, la orice oră, iar evenimentele sale pot fi memorabile și demne de a fi spuse și scrise.


 

Ulterior mi-am amintit de o altă poveste de brand care a fost de succes în faza inițială, în ciuda faptului că era pentru băuturi alcoolice. Spotul The Gentleman's Wager a devenit viral, deși distribuția mesajului era restrictivă. Mai apoi ca mai apoi când au reiterat același format să nu mai aibă succes.

 

Un exemplu de ”Brand story telling” care a reușit să atingă viralul


Gentleman's Wager I

Scriu despre clipul care promovează un brand de whiskey  pe principiul văzut-plăcut-lăudat. Nu fac reclamă la băutura în sine, departe de mine! Dar clipul m-a cucerit!:)  Am văzut video-ul The Gentleman’s Wager  în urmă cu mai mult de o lună, pe Facebook. Mi-a plăcut mult, l-am revăzut de câteva ori fără a şti ce îmi place mai mult la el.

E foarte fain că o băutură, care nu se poate promova pe TV, a făcut un cu atâta savoare şi a condensat esenţa în aproape 6 minunte.  Că a devenit un videoclip  viral de succes, o dovedesc cele peste 12 milioane de vizionări! Asta în condiţia în care, mă repet, spotul nu apare la TV!


Ce atrage atât de mult spot? Actorii, eleganţa, aerul luxos, costumele, muzica, povestea , dansul, provocarea, ideea că există experienţe pe care banii nu le pot cumpăra? Au fost toate acestea, dar mai ales Povestea și noutatea abordării!

Povestea este de fapr provocarea- mesaj pe care Giancarlo Giannini o lansează la final. Dar, hai să începem cu începutul!

Povestea care vinde ( the story)

 

Doi domni, Jude Law şi Giancarlo Giannini,  savurează un pahar the wiskey într-un yaht de lux. Vasul pluteşte pe  o apă liniştită, într-un cadru relaxant-exotic.  Personajul întruchipat de Jude Law îî lansează proprietarului bărcii, Giancarlo Giannini,  dorinţa de a câştiga barca, rarer than rare,  cu …un dans.

Apoi povestea se desfăşoară conflictul  provocatorului ( cea  fost în mintea mea?).  Apoi vine lupta pentru a-şi cuceri trofeul.  Jude Law găseşte locul potrivit, pianul potrivit, îşi desenează paşii de dans. Îl invită pe Giancarlo Giannini, proprietarul provocat, să asiste la dans şi îl invită să ia parte. Ritmurile de jazz, dansul febril al dansatorilor cu Jude Law în frunte, îl ademenesc pe Giancarlo Giannini.  Pariul e pierdut, barca are un alt proprietar!

Scena  de final e savuroasă! Aceleaşi două personaje, dar în roluri opuse: proprietar – provocator.  Stau pe aceeaşi barcă sorbind din câte un pahar de whiskey. Proprietarul bărcii, Jude Law de data aceasta,  descrie calităţile bărcii care nu e de vânzare. Răspunsul lui Giancarlo Giannini , care doreşte să-şi răscumpere barca,  vine ca o provocare: Nu vreau să o cumpăr cu bani, vreau să o cumpăr cu o poveste!

Miza pariului, barca ce nu poate fi cumpărată în bani, experienţa care valorează mai mult decât banii, povestea care ar răscumpăra barca, toate acestea m-au făcut să văd spotul , să îl redistribui, să îl arăt şi altora. Trebuie să recunosc, că dincolo de poveste sunt şi cei doi actori frumoşi, schimbările de ritm, muzica faină care te prinde, povestea… care cumpără.


 

Funcționează rețeta când povestea nu mai e nouă?

Gentleman's Wager II

După succesul primului spot, compania de băuturi alcoolice a făcut al doilea videoclip cu o poveste similară. Era din nou vorba despre ”brand story telling”, era din nou vorba despre emoție, aceiași actori, dar, din nefericire, aceiași poveste spusă altfel. Spotul are doar aproximativ 800 mii vizualizări.

Oare este suficientă povestea sau contează și noutatea ei?

 

Ți-a plăcut? Spune și altora!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Has one comment to “Copywriter-Brand Story Telling”

You can leave a reply or Trackback this post.

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.