De ce IXPR si articole online?

despre copywriting, marketing prin continut si rolul articolelor

De de ce IXPR și content marketing? De ce scriu articole pentru online? Care e tendința copywriting-ului pentru web la ora actuală?

 

Am început anul în mod diferit. Sunt  niste ani de când scriu articole pentru online, așa că nu am mai întocmit rezoluții, ci mai degrabă m-am concentrat pe introspecție. M-am întrebat de ce am Convinge-ma cu un articol! despre menirea copywriteruluiales content marketing, de ce copywriting pentru web? Am știut dintotdeauna că am ales acest drum dintr-o motivare internă, care mă face să mă simt bine cu mine.  O perioadă am gândit că îmi place să scriu. În timp, considerând implicarea mea în documentare, timpul petrecut căutând și oferind soluții (uneori gratis, nesolicitate) am realizat că este mai mult de atât.

 

Săptămâna trecută am participat la un seminar de public speaking susținut de Paul Ardeleanu, un orator captivant bine documentat. Între argumentele date de-a lungul discursului său a fost teoria lui Simon Sinek, “start with why”. Abia atunci am realizat că eu am început IXPR cu “de ce?”  în minte fără să articulez întrebarea sau răspunsul.

 

De ce IXPR și de ce conținut, articole online?

 

Răspunsul vine dintr-o credință personală, veche de când mă știu: articolele (la început gândeam jurnalismul) e menit să informeze oamenii și eu asta vroiam să fac.  Credeam că oamenii corect informați au motive să fie mai mulțumiți.

 

E motivul pentru care am făcut tot posibilul să ajung jurnalist, indiferent de publicație. Chiar mai mult, pentru mai bine de un an m-am  lansat în provocarea de a documenta și scrie investigații. Calitatea documentării și sursa informațiilor este cheia în acest segment. Trei surse diferite sau informații de la sursa primară!  Așa informezi oamenii, fără știri false, fără să îți pui pielea la bătaie. Așa eram și mai aproape de valoarea mea intrinsecă: să ajut oamenii cu informații utile și corecte.

articole utile antreprenori JuristFirme

articole utile pentru antreprenori – JuristFirme.ro

Am trecut prin diverse alte etape până am ajuns la decizia IXPR și content marketing. Era o întreagă schimbare de paradigmă, la care a contribuit evoluția rapidă a Internetului.

 

Companiile au devenit noi canale de informare, de cele mai multe ori fiind surse mai credibile pe segmentul lor de activitate decât media tradițională.  Content marketingul, descrierile de produse, articolele pentru web, tutorialele duceau la îndeplinire ceea ce eu consideram misiunea copywriter-ului de web:

 

  • ** Ajută clientul – companie.  În fazele incipiente acesta se gândea strict la beneficiile SEO pe care conținutul online îl aduce. Spre bucuria mea, din ce în ce mai des clienții se gândesc la informarea cuprinzătoare a propriului public.

  • ** Ajută vizitatorii online. Articolele au devenit o formă de consultanță gratuită care asistă vizitatorii să ia o decizie de cumpărare informată și corectă.

 

Aceasta până la un punct. Pentru că a apărut paradoxul excesului de informație. În lupta pentru vizitatori și SEO  găsim o mulțime de articole redundante, multe concentrate pe cuvinte cheie, știri  false,  pline de senzațional și clickbait inutil.

 

Rolul scrierii de conținut și articole online – o perspectivă personală

 

În acest context, m-am trezit luptându-mă între ce dorește clientul (vizitatori) și propriile valori neformulate (cititorul trebuie informat corespunzător). Și când te atașezi prea mult de valori, apar și sincope de tot felul. Pentru IXPR aceasta a însemnat o creștere lentă.

 

Numai că noile perspective SEO așează lucrurile pe un făgaș normal, din punctul meu de vedere.  Din totdeauna am crezut că Google urmărește prin algoritmii săi ca proprietarii de site-uri web să investească într-o experiență cât mai bună pentru utilizator, iar lucrul acesta se întâmplă acum.  După cum spunea Seth Besmertnik zilele trecute într-un webinar al Content Marketing Institute, principalul algoritm SEO este clientul.

Articole cum sa... La prima pozitie in Google Andreea Raicu ne invata cu sa nu ne indragostim. Presupun ca la "cererea publicului". :)

Articole cum sa… La prima pozitie in Google Andreea Raicu ne invata cu sa nu ne indragostim. Presupun ca la „cererea publicului”. 🙂

Altfel spus, rețetele numărării cuvintelor cheie își pierd din consistență,  iar companiile trebuie să se concentreze cum să asigure vizitatorului o experiență de navigare simplă și informații utile.

 

Cum se schimbă rolul copywriter-ului într-o supra-abundență de articole pe Internet?

 

Părerea mea? Rolul Copywriter-ului nu se mai rezumă la “redactarea” articolelor. Copywriterii de web sunt noii jurnaliști fără semnătură. Nu sunt dactilografi, ci noile surse de informare.  Cum rolul se schimbă, exigențele devin altele:

 

 * Documentarea articolelor – informațiile trebuie să fie reale, verificate, concrete și corecte. Nu de alta, dar considerând importanța pe care o are Internetul acum în informarea publicului, riscăm accelerăm ritmul spre etapa ”Idiocracy” prin articole slab documentate sau false.

* Explicarea informațiilor în mod cât mai prietenos, fără a cădea în capcana superficialității.

* Alegerea subiectelor  – ce place copywriterului sau dorește clientul, posibil să nu ajute publicul companiei.

* Acuratețe în toate articolele  scrise sau în documentarele video. Aici mă refer la tot ansamblul: context,  imagini potrivite, informații.  Corectura este un alt aspect care mi-a dat bătăi de cap în timp, dar este cel mai simplu de rezolvat, folosind rețeta publicațiilor cu tradiție.  Voi puteți corecta articolul prima mână și să îl dați unei terțe persoane citească ulterior, așa numitul cap limpede.

* Să scrie articolele orientate SEO cât să fie găsite, informate pentru a fi citite.  

Blog articole Alma Parchet Natural

 

Provocări actuale ale copywriter-ului de articole online

 

Ca orice meserie, misiunea copywriter-ului are propriile provocări. Personal sunt o persoană creativă, dar care nu înghite explicații cusute cu ață albă pe fundal negru. Îmi era dificil să scriu articole folosind cuvinte cheie (nearticulate și fără prepoziții) și a trebuit să găsesc  resurse  de a îmbina frazele astfel încât sincopele să fie cât mai mici. Până la un punct când nu am mai simțit inutilitatea și faptul că astfel de piese afectează pe mai multe paliere. 

 

Scrierea articolelor strict pornind de la cuvinte cheie, fără utilitate directă îmi dădea la început dureri de stomac. La propriu. În timp, am găsit modalitatea de mijloc și până acum, văzând diverse articole în primele pagini Google sau reacții în social media, mi se confirmă că este o abordare bună. Descriu mai jos la ce mă refer.

 

Cea de a doua provocare este documentarea și timpul, simultan. Ia timp să te documentezi temeinic, iar volumul și termenele de predare sunt restricții cu cauzalitate directă (timpul dedicat îmbunătățește documentarea, documentarea necesită timp). Este o capcană în care noi toți cădem când trebuie să facem treaba bine și repede.  Când m-am concentrat asupra articolului, a fost evident că documentarea înseamnă timp investit, nu consumat.

continut si articole blog EU Legal

Și totuși cuvintele cheie contează în SEO. Care ar fi abordarea de mijloc?

 

După ce am trecut de blocajul inițial  al listelor de cuvinte cheie (cel mai bine vorbiți cu clientul ce anume își dorește de la articol), m-am concentrat să scriu pentru oameni, nu pentru motoare de căutare. Am înlocuit cuvintele cheie ulterior, contextual, doar acolo unde se potrivea, fără a schimba sensul informației.

 

Documentarea are un rol cheie: de la alegerea subiectelor, la informațiile pe care le furnizezi în articole

 

Pentru clienții care întocmesc calendarul editorial mă documentez asupra temelor de interes cu ajutorul Google planner și al forumurilor. Am considerat forumurile de mare ajutor dintotdeauna, acestea fiind primele comunități de sprijin online. Încă își păstrează scopul, față de multe grupuri din social media, care tind să devină comerciale.

 

Articolele le documentez pornind de la informații cât mai aproape de sursă. Citesc legislația și proiectul inițiatorului dacă este o lege, manuale tehnice (pentru cât mai multe modele) ale echipamentelor, văd video și tutoriale despre cum funcționează lucrurile, vorbesc direct cu clientul. Încerc pe cât posibil să cuprind concepte, pentru a le reda cât mai simplu și mai util ulterior. Cei mai mari dușmani ai unui articol bun sunt timpul și atitudinea “las’ că merge și așa”.

 

Copywriter-ul este un creativ. Cum păstrează limitele între creație și informație

 

Îmi place să cred că sunt o persoană creativă, care poate vedea lumea și lucrurile în metafore. Mă ajută mai ales în articolele creative, în modul în care pot asimila sau reda concepte și emoții. În articolele pentru web creativitatea excesivă poate dăuna cititorului și, mai rău pentru client, poate afecta bounce rate-ul. Așadar, caut o linie între expresia artistică și informații utile. În cazul articolelor tehnice, folosesc analogii doar ca explicație, fără să abuzez.

blog personal iexplore.ro

Blogul personal iexplore.ro

Am mai găsit o modalitate de a mă exprima fără restricții prin blogul personal. Îi văd utilitatea în două sensuri: 1. Poți scrie ce și cum dorești. 2. Oamenii lucrează cu oameni și le dai prilejul să te cunoască.

 

Am preferat să mă prezint așa cum sunt, cu preferințele, preocupările și defectele mele, fără masca perfecțiunii. Mă găsiți pe iexplore.ro.

 

Am scris mult, poate nu ar fi rău să trag niște concluzii:

Îmi este clar că am ales ca IXPR să se dezvolte în content marketing și copywriting pentru web dintr-o credință proprie și anume că articolele trebuie să informeze publicul și să ajute oamenii să fie mai mulțumiți. Urmărind tendințele actuale ale conținutului și propria intuiție rezumez ideile de final:

​** SEO trebuie integrat în campaniile de marketing ale unei companii, întrucât noul algoritm SEO este utilizatorul însuși.

** Cum articolele pentru web au un rol important în informarea publicului larg, menirea companiilor și a copywriterilor se schimbă.

** Blogul de companie și articolele pe Internet își recâștigă rolul de a informa, iar copywriterul are responsabilitatea de furniza  informații cât mai corecte.

** Utilitatea și acuratețea trebuie să devină primele obiective ale articolelor.

Cu prietenie,

Corina Stefan

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather