Există o reţetă pentru a creşte vizibilitatea blogului?

Sau de ce articolele unui blog sunt ca o prăjitură?

 

Câte articole să scriu lunar pe blogul firmei ca promovarea online  prin conţinut să aibă efect?  e o întrebare pe care am reîntâlnit-o recent şi  poate părea întemeiată.   Răspunsul  nu o să vă placă: depinde de fiecare afacere în parte!  Nu exista un reţetar universal valabil, cantitatea conţinutului  trebuie corelată calităţii acestuia şi un unui mediu potrivit.

 

Cantitate. Cât de mult înseamnă suficient?

Prăjitură

Întrebarea de mai sus este cum ai întreba câtă făina pui la o prăjitură, unde răspunsul este acelaşi:  depinde de prăjitură, dar întotdeauna trebuie să adaugi toate ingredientele în proporţii potrivite ca prăjitura să iasă  bună.  Până la urmă contează şi calitatea produselor. Degeaba pui cantităţile indicate în reţetar,  dacă drojdia e proastă, ghinion, nu va creşte nici aluatul!

Articole blog

Cam acelaşi lucru se întâmplă când vine vorba despre articole. Cu cât acel timp de afacere este mai comună, cu cât concurenţa şi aglomeraţia de site-uri de acelaşi tip e mai mare, cu atât ai mai mult de muncă ai. Cu cât jucătorii de pe piaţă sunt mai mari, cu atât mai mult ai de furcă.

Se cere un anumit ritm pentru o afacere de nişă, altul pentru o afacere comună, care nu are deschidere spre public.  Spre exemplu,  una este  sa promovezi online  corcoduşe nemodificate genetic, altă poveste este cu porumb de sămânţă.

Ca să răspund la întrebarea din primul paragraf: atât de mult încât site-ul tău  să iasă pe un loc confortabil ca să fie  accesat.  Dacă vrei să creşti sau măcar să rămâi acolo unde eşti, trebuie să investeşti  efort sau buget continuu în conţinut. 

De de blogul poate fi comparat cu o prajitura

Calitate şi mediu

Articole blog

 

Poţi  să ai zeci, sute de articole  irelevante care spun Nimic, care conţin trei vorbe înşirate şi  extenuat să demesionezi de la Cooperativa Munca în Zadar.  La fel de bine, poţi avea  un număr mai mic de articole (nu foarte mic, dacă raportul cod site vs. continut e prea mic nu este bine), scrise relevant şi util  cât să aducă utilizatorii online la site-ul tău web, către produsele sau serviciile pe care le promovezi.

E bine să vii cu informaţii utile, interesante, abordări noi, chiar dacă nu poţi reinventa roata.  Informează-l pe cel care vrei să îţi cumpere produsele şi s-ar putea  să te răsplătească. Poate nu va cumpăra de la început. Poate va da un like, un share sau poate va mai spune unui prieten despre site-ul tău. Aceste acţiuni pot avea loc doar în prezenţa unui articol care stârneşte interesul şi le poţi considera ca parte dintr-un proces continuu de promovare online.

Este evident că din ce în ce mai multe companii  foarte mari care investesc constant în conţinut pe propriile site-uri şi pe siteuri conexe, în afara  Adwords. Vedem din ce în ce în ce mai des ştiri scrise ca urmare a informărilor companiilor sau chiar mai mult, ştiri TV care îşi au sursa de inspiraţie pe youtube.com. E o schimbare de paradigmă, oricine poate deveni vedetă pe Internet. Dacă nu ai vânat încă viralul potrivit, nu dispera! Poţi fi măcar sursa de informaţii a propriului public care face parte din categoria ta de clienţi şi să creşti în timp.  Planificarea  conţinutului este  esenţială ca să îţi deserveşti scopul.

 

Ajungem din nou la prăjitură.

Ai pus toate ingredientele, în cantităţi suficiente, iar compoziţia se află la temperatura potrivită, atunci fac o prăjitură bună cu care să îţi delectezi familia şi prietenii, chiar dacă nu eşti un master chef. Acesta este publicul tău la capitolul prăjitură. 

O  să continui comparaţia cu prăjitura, contează mult mediul. Ca să iasă bun, cozonacului îi trebuie căldură, îngheţatei îngheţ. Conţinutul, articolele de blog în cazul de faţă,  îl adaptezi mediului şi modului în care poate creşte  vizibilitatea online.  

La fel şi conţinutul, ajustezi, în primul rând calitatea, cantitatea şi mediul, iar site-ul tău  să ajungă şi să fie  savurat de publicul tău. Rolul site-ului nu este neapărat să fie un star pe Internet, ci să deservească scopul afacerii căreia îi este conex.

Durata

 Prăjitură

Un mousse se face rapid.   Un chec îl bagi la cuptor imediat ce ai preparat compoziţia,  îl mai laşi la cuptor scurtă vreme.  Cozonacul e frământat îndelung , lăsat la dospit câteva ore, apoi  supravegheat cu grijă în timpul coacerii.  O îngheţată se prepară  cu uşurinţă, dar trebuie ţinută în congelator o zi.

 

Articole blog

 

Articolele în domeniu fashion sau al frumuseţii, spre exemplu, sunt uşor de scris, dar durează mai mult să creşti vizibilitatea site-ului. Cuvintele cheie sunt comune, numărul de competitori uriaş.

Pe de altă parte, într-un domeniu de nişă în servicii să spunem, documentarea pentru un articol durează incomparabil mai mult, e mai dificil de scris pentru a fi explicit. Pe de altă parte,  în cazul acesta există un număr limitat de site-uri în aceeaşi limbă pe Internet.

Astfel, chiar  dacă efortul pentru cele două situaţii este comparabil, durata să promovezi afacerea ta online astfel încât să ajungă în primele pagini Google nu este.

 

 

Poate te-ai săturat să scrii singur pe blog sau angajaţilor  cărora fac asta le consumă prea mult timp. Poate eşti ca în bancul cu inginerii şi câinele (no offense domnilor, doamnelor, ştiu că aveţi un stil de comunicare ingineresc structurat şi foarte eficient, dar asta e gluma.:) care  spune că asemănarea dintre un câine şi un inginer e că amândoi ştiu ce vor să spună,  dar niciunul nu poate să se exprime. Poate nu ai bani să angajezi un copyrighter sau blogger inhouse şi oricum e mai Ieftin să externalizezi!

Apelează  la serviciile noastre!   Este mult mai ieftin decât  să faci Nimic.

 

Submit

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Has one comment to “Există o reţetă pentru a creşte vizibilitatea blogului?”

You can leave a reply or Trackback this post.

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.