Marketing prin continut versus native advertising

Marketing prin conținut vs. native advertising.

Barca proprie vs. vapor de închiriat?

 

Este la modă să vorbim despre cei doi termeni, de multe ori unul este luat drept celalălalt. Asemănări există, dar există și diferențieri. Iar dacă ar trebui să vorbim despre cea mai importantă , atunci ne vom referi la bani și audiență. De aici paralela între marketing prin conținut și native advertising cu  o barcă proprie și un vapor de închiriat.

 

Marketing prin continut vs native advertising

Marketingul prin conținut. Atât conținutul, cât și “containerul” sunt ale tale

Ai creat conținut de orice fel, articol, studiu, ebook, infografic, video… orice. Îl pui online pe blogul website-ului tău, în pagina oficială Facebook,  Linkedin,  G+. Toate aceste new media sunt ale tale, nu trebuie să plătești pentru ele, aceste canale îți aparțin și sunt pârghii pe  care  le poți folosi fără să plătești în mod repetat pentru ați construi propria audiență. Esti proprietarul conținutului și al containerului de conținut.

Dezavantajul este că având un număr limitat de pârghii și audiența ta este limitată.  Este cum ai dori  să transporti conținutul unui container de marfă  pe ape către o țară îndepărată, dar ai ieșire doar la un mic râu. Va trebui să  încarci și să transporți fiecare cutie pe râu, până ajungi la ocean și să vâslești la nesfârit către țara în care vrei să livrezi marfa.

Așadar acestea sunt primele două diferențieri: un aspect pozitiv este plata și proprietatea, diferențierea care ține de deschidere, de audiență, nu lucrează tocmai în favoarea companiei.

Native advertising- plătești să umpli “containerul”

Acum  venim în zona de native advertising. Dacă e advertising, trebuie plătit, așadar spațiul în care este difuzat propriul conținut costă.  Revenind exemplul transportului pe ape, în cazul native advertising ai marfa,  pe care o încarci în container, containerul pe un vapor de închiriat cu deschidere la ocean și  care ajunge rapid și în cantitatea dorită în țara de destinație.

 

Plătești, te miști mai repede, vinzi mai mult, ai mai mult. La fel și conținutul în contextul native advertising.  Costă spațiul ( Facebook, Google, Linkedin Ads, advertorial, agregatoare etc), dar ai o deschidere mai mare către cei care sunt interesați de conținutul tău, implicit de produsele sau serviciile tale.

Se poate fără conținut?

Răspunsul este evident nu! Revenind la vasele noastre pe ape line, e cum ai avea si barca, vaporul supersonic, dar nu ai ce livra, nu ai ce încasa.

Ce se întâmplă în prezent?

 

Trăim într-un univer supra- aglomerat de conținut, de informație sub toate formele: text, foto, video, grafice.Mintea noastră nu poate cuprinde fluxul de informații care ne trece prin fața ochilor zi de zi. Este evident că pentru a  atrage atenția există două rețete logice:  fie ai cât mai mult conținut, fie cât mai bun. Dacă le poți face pe amândouă e minunat!
 

Mai este o rețetă în contextul afluenței de conținut, dar care se adresează fie celor geniali, fie celor cu bugete colosale:  creezi infrastructura de conținut, îți construiești propriul tău ocean pe care navighează cine vrei tu și la ce costuri ceri.

Orice care metodă ai alege, marketing prin conținut, native advertising, ambele, nu poți fi în afara conținutului. Externalizarea e cea mai bună soluție, așadar aici poți să ne ceri o ofertă!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Has one comment to “Marketing prin continut versus native advertising”

You can leave a reply or Trackback this post.

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.