Promovare Internet si Native advertising

De ce aș alege native advertising în promovarea pe Internet în locul clasicului ad?

 

Promovare pe Internet îmbracă cele mai variate forme. În România se vorbește foarte mult despre SEO și link Time - mesaj ad blocking. Atunci, de ce native advertising?building, dar lucrurile sunt mai complexe de atât. Voi vorbi despre native advertising, deși, după cum sugerează numele este o formă plătită de promovare online, nu de content marketing. Voi trece ușor prin ce este native advertising, fiindcă am mai vorbit despre acesta.

Diferența între content marketing și native advertising

Între cei doi termeni, totul se rezumă la proprietate și plată. În cazul content marketing, media este proprietatatea afacerii, spre exemplu Website, Facebook, Google+, Twitter etc. Conținutul este de asemenea al proprietarului site-ului.

În Native advertising, conținutul text, articolul, video, infografic, curs etc  este proprietatea proprietatea afacerii, dar spațiul online pe care se va posta, lista, articolul este, in cele mai dese cazuri,  al unei terțe părți. Diferența între native advertising și ad constă în modul în care este amplasat produsul. Varianta tradițională  de promovare pe Internet este creativă prin bannere, imagini, mesaj sau distribuție. În native advertising, conținutul este amplasat firesc, natural, în corpul platformei pe care este distribuit. Native. Pe de altă parte,  mesajul publicitar nu este explicit. Native advertising este, de fapt, o piesă de conținut, un articol, video,  util pentru utilizatorul final, potential client. Spre exemplu, esti IFN, scrii despre credite si cum se obțin, ești restaurant in Unirii, scrii despre mâncare și opțiuni de dining în zonă, ești producator de mase plastice, despre asta scrii. Redirectionezi clientul spre site prin linkuri discrete (experții SEO folosesc ancorele) sau prin nominalizarea companiei care a produs conținutul.

 

Puncte comune între native advertising și marketingul prin conținut

De fapt, este vorba despre un singur punct comun: conținutul amplasat  sub forma unor articole, imagini, infografics sau video utile, care educă utilizatorii.  Informarea, utilitatea și formatul ar fi unele criterii așadar. Aspectul non- agresiv, de inbound marketingului,  ar fi un alt punct comun. Diferențele, după cum explicam, constau în proprietatea platformelor pe care este distribuit conținutul, în principal.

 

De ce aș alege native advertising în locul clasicului ad online?

Pentru că promovarea pe Internet era mai ieftină și atingea o audienţă mai largă, majoritatea firmelor și-au migrat sau cel puțin dezvoltat, promovarea pe Internet. Publisherii care ofereau vizitatorilor  conținut, aparent, gratuit au fost invadate de  bannere si reclame, unele de-a dreptul deranjante. Ca o consecință, au apărut și programele ad-blocker.  Atunci s-a văzut că, de fapt, conținutul gratuit este plătit cu acceptarea și răspunsul la reclame. 

Românii par mai toleranți cu aceste reclame, în schimb, utilizatorii de Internet din Occident au recurs masiv la instalarea de programe ad-blocker. Companiile au fost descurajate să mai plătească reclame către platforme de publishing. Reacția publisherilor,  pe bună dreptate, a fost să perceapă taxă pentru conținut sau …. să te oblige să scoți aplicația de blocare a reclamei.

Am văzut acest lucru întâmplându-se pe mai multe website-uri. “Time” a avut o abordare deșteaptă, a făcut chiar o simulare cum ar arăta site-ul fără reclame, cum ar dispărea, de fapt.  Forbes mulțumește anticipat pentru că ai oprit Ad-block, Business Insider solicită bani pentru conținut, iar lista continuă. În România încă nu am văzut astfel de măsuri, dar nu e timpul pierdut. 

Revenind la întrebare inițială, de ce aș prefera native advertising?  Nu pentru simplu fapt că eu scriu conținut text, deși este și acesta un răspuns. După cum ați văzut, nu este nimic gratis.  Iar dacă tot plătiţi o formă de spaţiu publicitar, alegeţi varianta care să dureze, care informează utilizatori şi care, pană la urmă, sunt investiţii pe termen lung. 

Răspunsul este simplu: când conținutul ar fi integrat simplu în platformă, nu ar deranja nici ad-blockers, nici utilizator, iar produsul, serviciul, ar fi asimilat de către public prin utilitatea lui. În România acum pare mai simplu, dar nu va trece mult până când din ce în ce mai mulți utilizatori își vor instala tot felul de chestii care să blocheze reclamele. Atunci îmi veți înțelege punctul de vedere.

Uite exemple din activitatea noastră în care am scris in două domnii cu totul diferie, despre inele argint sau autorizări firme. 

Voi ce părere aveți?

Corina

 
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.