Promovarea unui site în comunicarea unui brand

Continutul in comunicarea de brand implica emotie? gratisography.com

Continutul în Promovarea unui site: Emoțional, creativ, util?

Promovarea online a unui site începe cu text copywriting, cu așa-numitul conținut.  Conținut e orice: de  la articol, la foto, newsletter, video etc. Dar… cum ”La început era Cuvântul…”, iar puterea cuvântului construiește lumi chiar și în era digitală. Imagine, Emotie in continutul unui brand?video, aplicație mobilă sau în lumea Internet of things – toate depind de cuvinte și de scurt conținut text. Ele trebuie să fie descrise, găsite sau folosite. Până și cea mai emoțională fotografie este descrisă în câteva cuvinte simple. De aici importanța conținutului text, prin articole,  în contextul promovării online.

Există dispute pe tema termenilor folosiţi precum Inbound marketing,  Content Marketing,  Content Strategy, digital marketing, PR online, PR 2.0 etc. În final toate aceste noțiunii cuprind aspecte similare ale comunicării online și anume o abordare unitară a brandului de a interacționa pe Internet cu publicul său, prin conținutul creat.

Vorbim despre marketing,PR sau branding? Adevărul este că sunt toate laolaltă, iar ele nu există în afara conținutului, iar conținutul prin text, articole, prin cuvinte este în toate. Oricât de contradictoriu ar suna, din cuvinte construim imagini. Ne vom concentra asupra balanței între practic, creativ și emoțional în contextul comunicării online, pe care o puteți numi oricum.

Conținutul din punct de vedere al utilității în construirea unui brand online

Poți avea un produs sau un serviciu incredibil de bun, senzațional din toate punctele de vedere, care peste toate cele are un design senzațional și un nume de marcă memorabil. Produsul devine brand doar în prezența unei nevoi fizice sau emoționale a potențialului cumpărător.

Să spunem că un producător a inventat o mașină de scris multifuncțională, la care apeși un buton, ingineria se micșorează și transformă în aparat de masaj. Exemplul este exagerat în mod intenționat, pentru a nu crea coincidențe. Chiar sper să nu existe. Compania dă un nume foarte bun invenției sale și începe să promoveze brandul sub acea denumire. Publică părerea specialiștilor, descrie evoluția invenției, cum s-a născut ideea, raportul între dimensiunea inițială a mașinii de scris și aparatul de masaj. Urmează sesiuni de fotografie din toate unghiurile, fundaluri SF, fotografia este postată pe toate canalele de social media. Brandul nu crește, ceva nu merge!

 

Brandul crește doar apreciat de oameni, având un public cât mai larg. Acesta va crește doar dacă alături de creativitate, oamenii înțeleg pe ce dau banii.

Nicio marcă nu poate crește în afara cumpărătorilor, iar aceștia de cele mai multe ori identifică mai întâi nevoia și aceasta caută. În exemplu acesta exagerat, ar scrie într-un browser ”mașină de scris” sau ”aparat de masaj”. Ulterior, ar fi interesați de beneficiile pe care le au folosind acest instrument nou. Dacă va fi găsit de cine  are nevoie de el în timp util, la un moment poate să devină brand, iar utilizatorul de Internet să interogheze numele produsului. Până atunci lumea trebuie să știe că el există și ce face.

 

Creativitatea și emoția în conținut-  promovarea siteului unei mărci cunoscute

Scriam că există conținut în tot și în toate și nu putem trăi în afara lui, după cum nu putem reprezenta obiecte, uneori nici sentimente, fără cuvinte. Pornind de la studii asupra modului în care un utilizator parcurge articole online, altfel spus, al modului de consum al conținutului, s-au conceput și ”rețete” funcționale de redactare- editare a textelor pentru Internet. În cele mai multe cazuri această standardizare funcționează.

 

În același timp există multă informație în online,  Internetul a evoluat incredibil, prea multă, de aici nevoia vizitatorului- utilizator de Internet de a selecta din ea. Pe Internet utilizatorii găsesc foarte multe produse și servicii similare, conținut care e aproape identic. Doar prin creativitate și emoție companiile se pot diferenția, pot atrage vizitatorul pe site, pagină Facebook etc, ca ulterior acesta să devină promotor al respectivei mărci. În final, toate marile branduri apelează în mod creativ și diferențiat la emoții sau orgoliul când își spun povestea.

Ca să parcurgă aceste etape trebuie totuși să ajungă la pagina/ blogul/ canalul social al companiei, iar aici informațiile utile, descriptive sunt baza.

Vom răspunde la întrebarea din titlu pe scurt: în mod ideal conținutul online trebuie să aibă cele trei trăsături: utilitate, emoție, creativitate. În această ordine.

Despre IXPR

 

Am scris acest articol fiindcă este domeniul nostru de activitate în care creștem constant. IXPR Development& Consulting SRL este firmă de consultanță în primovarea online prin conținut și conținut.

Ai nevoie de serviciile noastre?

 

Contactează-ne!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather