Publicitate traditionala sau marketing prin continut

promovare online - phone marketing / social media

Advertising tradiţional vs. Content  Marketing în cifre

Ieri vă  explicam necesitatea şi importanţa content marketing în economia îmbunătăţirii imaginii online.  Cum cea mai bună argumentaţie vine prin cifre şi exemple, am venit cu studiile în cifre pe care au întocmit-o cei mari şi tari în domeniu. Articolul, deşi vechi, arată o tendinţă  globală a distribuţiei de conţinut.

Cum este distribuit conţinutul? Cifrele vorbesc.

Marketo, căci despre această gaşcă veselă este vorba, punea în 2011 întrebarea dacă  marketingul prin conţinut nu este competitorul numărul 1 al publicităţii tradiţionale. Întrebarea este însoţită de  un infographic bine alcătuit, din care reis  diferite moduri de elaborare şi distribuţie  al conţinutului printre companiile momentului (nu ne referim la piaţa românească, studiul fiind făcut peste ocean). Fiindcă puteţi găsi în sursa   infograficului toate cifrele, voi enumera doar o parte a celor mai mai evidente aspecte, precum:

  • 78% dintre companii folosesc social media
  • 75 % scriu articole, în timp ce doar 31% dintre firme promovează conţinut în media tradiţională
  • 61% trimit e-newsletter,  în timp ce doar 25% mai trimit newsletter în format print
  • 55%  argumentează cu studii de caz
  • 51% actualizează un blog
  • 41 % folosesc video în promovare

Alocarea bugetelor  şi angajaţii sau companiile care se ocupă de conţinut scot la lumină nişte aspecte interesante pe care nu cred că le putem întâlni pe piaţa românească actuală, cel puţin nu în mediul IMM, dar care dictează tendinţele de promovare online. Asta în cazul în care micile companii trebuie să ţină pasul:

  • 51% dintre marketeri business to business intenţionează să crească investiţia în marketingul de conţinut în următoarele 12 luni;
  • 52 % dintre companii au externalizat serviciul de content marketing, în timp ce 45% operează in-house;
  • 26% din bugetul marketerilor se alocă content marketing;
  • Firmele mici alocă 34 % din bugetul lor de promovare pentru content marketing (creaţie şi distribuţie), în timp ce companiile mari, deşi au bugete mai mari, alocă un procent mediu de 21%

Procesul de Inbound Marketing şi eficienţa acestuia

Dacă Marketo analiza distribuţia conţinutului şi a bugetelor, Hubspot, într-un infografic prin care descrie etapizat procesul de inbound marketing, argumentează şi eficienţa metodei. Cifrele vorbesc de la sine:

  • Un blog creşte traficul cu 55%
  • 2/3  (66%) dintre utilizatorii din State folosesc social media. Pun pariu că în România procentul este mai mare!
  • 46 % dintre căutările zilnice se referă la produse sau servicii.

The Inbound Marketing Process Infographic

 

 

Voi cât aţi investit în content marketing  (timp sau bani alocaţi unei companii specializate) şi cât veţi investi în viitor?

Spor si succes!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather