Punctul critic: conţinut puţin şi neadaptat la mobil?

După Panda şi Pinguin, fleaşca Mobileghedon!

 

Într-un articol anterior scriam despre modificările pe care le-a făcut în algoritm şi cum vă puteţi verifica uzabilitatea site-ului. Mai jos, doar uitându-vă la câteva cifre referitoare la conexiunile de Internet mobil veţi înţelege cât de înţeleaptă a fost decizia Google.

Trăim într-o ţară în care Internetul este mai prezent în casele oamenilor decât apa curentă sau WC-ul în casă şi nu glumim pe tema aceasta.   62% dintre persoanele  din mediul rural au o conexiune la Internet, în timp ce doar 36 % au duş şi doar 28%  au un grup sanitar în casă – arată un studiu întocmit de BRAT, nu cu multă vreme în urmă.

Pe de altă parte,  dintr-un  alt studiu întocmit de această dată de  ANCOM,   reiese că 6.500 de localităţi, însumând aproximativ 2. 85 milioane de locuitori, nu au acces la  comunicaţii de mare viteză. Indicatorii aceleiaşi instituţii  subliniază că,  în timp ce la finalul anului  2014,  rata de penetrare a Internetului în bandă largă  în puncte fixe era de 19%,  pentru Internet mobil de mare viteză  era de 52%.  Sunt date care ne duc spre  o concluzie simplă: budă în casă sau în fundul curţii, românul se dă pe Internet  mobil!

În acest context, al  accesării intensive a Internetului pe telefon,  apare aşa-numitul mobileghedonul (mobilegeddone-noul algoritm  al Google prin care site-urile prietenoase pe mobil  sunt favorizate în căutări).  Fix o fleaşcă pentru micii întreprinzători care abia îşi încropiseră un site neprietenos mobilului, care mai  trimiteau un mail- două de spam ca să aducă utilizatori pe site!

 

Cine are de suferit?

 

Nu am văzut  şi nu cred că există o statistică  privind  site-urile mobile-friendly, dar presupun că din cele peste 9.35 milioane de website-uri,  evident este un număr  mare de site-uri care nu avantajează  utilizatorii  care accesează Internetul de pe un smartphone. Pe de altă parte, cu un număr atât de mare de site-uri, concurenţa e uriaşă. 

Pe scurt cine e afectat:

  • Toţi cei care nu au adaptat site-ul la o versiune mobilă.
  • Cei care nu au adaptat conţinutul pentru  mobil.
  • Cei care oricum nu aveau conţinut.

Datele de mai jos, arată de Google a avut dreptate să ia în considerare uzabilitatea unui site pe telefonul mobil, inclusiv în România.

Internetul mobil la romani

Internetul mobil la romani+ infografic 2.IXPR

 

 

Poate vrei să te uiţi în tihnă, aici e PDF-ul cu Internetul mobil în Romania.

 

 

Vrei să ai un conţinut mai atractiv pe site? Aici suntem!

 

 

 

Submit

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

2 comments to “Punctul critic: conţinut puţin şi neadaptat la mobil?”

You can leave a reply or Trackback this post.

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.