Puterea internetului și informațiilor de pe paginile de socializare pot face ca uneori imaginea unui brand sau a unei companii să fie afectate. Viteza de propagare a anumitor informații, fără verificare, pot aduce un prejudiciu nejustificat, chiar și în condițiile unei prezenței online susținută prin întreg arsenalul unui PR profesionist.
Atunci când o astfel de situație aruncă o lumină nefavorabilă prezenței online a afacerii, este nevoie de servicii specializate și campanii de Online Reputation Management. Doar astfel intervenții pot salva prompt și din timp o acțiune care poate face mult rău și aduce un prejudiciu de imagine irecuperabil.
Reputația online a devenit astăzi o armă redutabilă în lupta pentru a obține supremație și o cotă de piață cât mai importantă. Marile companii sunt conștiente de riscuri și alocă în acest sens bugete de promovare, susținere a unor valori general umane, sustenabilitate și reputație considerabile.
Având în vedere că cei mai mulți clienți actuali caută informații online atunci când vor să cumpere un anumit produs de la o anumită companie sau magazin online, toate brandurile, oricare ar fi dimensiunea sau stadiul, trebuie să acorde importanță acestei forme de susținere a prezenței online.
Ce includ campaniile de ORM de la IXPR?
- Protejarea imaginii online este o mare provocare pentru toți cei care aleg să-și prezinte și să-și promoveze afacerile online. Orice informație falsă, plângere, nemulțumire, întâmplare nefastă sau eveniment negativ pot afecta considerabil o imagine construită cu greu, pe parcursul a mulți ani.
- Pentru a manageria și contracara cât mai bine orice inconvenient care poate face rău evoluției și prezenței online este nevoie de Online Reputation Management. Acest tip de servicii și organizarea de campanii de ORM implică recurgerea la interogări, tehnici și strategii speciale pentru a detecta eventuale surse de informații negative, nemulțumiri sau persoane care pot afecta imaginea unui business online sau a unui brand.
- Demersul are în vedere apelarea la mijloace, canale și strategii PR, campanii de imagine, tehnici de refacerea reputației care să contracareze elementele defavorabile și să repună situația pe o traiectorie pozitivă. Doar astfel poate fi corectată percepția, redirecționată acțiunea și limitate efectele negative ale unui eveniment nefericit, fals sau nedorit.
- Datorită riscurilor implicate și a faptului că o acțiune de denigrare online poate avea efecte negative pe termen lung sau nedeterminat asupra unei afaceri, orice firmă trebuie să inclusă în prezența sa online tehnicii specifice, strategii și chiar specialiști în campanii de ORM.