Continut de calitate

Cu sens sau fara sens? Continut sa fie! Adveroriale platite , Pr sau content marketing?

Despre conţinut – Colorata acum e gata!

Sau cum goana după conţinut, lenea unei documentări temeinice afectează calitatea „produsului” scris, rezultând articole cel puţin hazlii!Continut web- articole pentru blog

Voiam de mai multă vreme să scriu despre conţinut şi ceea ce cred eu (şi nu numai eu) că înseamnă conţinut de calitate. Nu doream să scriu pentru a mai bifa un articol, se vede clar că ixpr.ro e precum cizmarul fără cizme: scriu pentru alte site-uri, în timp ce conţinutul ixpr.ro umblă cu talpa găurită. 🙂  Încă de pe când am făcut rocada către “content marketing”, am vrut să spun un punct  personal, de bun-simţ zic eu, despre ce  consider că ar trebui să însemne conţinut de calitate. Între timp, am tot citit despre ce face “lumea bună” a inbound marketing-ului, am trecut prin cursurile hubspot.com pentru iluminare (le consider folositoare şi recomand călduros cursul şi articolele lor)  şi mi s-a reconfirmat părerea despre conţinut de calitate. Aceasta se reduce la articole care să se adreseze publicului, să fie utile, atractive, unice şi scrise corect gramatical. Altfel spus, articolele trebuie scrise pentru vizitatori, nu pentru motoare de căutare.

Recent am văzut un articol scris doar de dragul unor  cuvinte cheie şi m-am hotărât să scriu şi eu ce cred despre marea de conţinut şi aşa-numitele DB-uri (din burtă).

Pinguinul şi Panda devin regi în ierarhia din jungla Internetului!

Considerarea  de către Google a unor tehnici artificial de creştere a Page rank-ului drept Black Hat  a stârnit furii, vaite  şi controverse. La vremea aceea pentru mine Penguin şi Panda erau doar două animăluţe exotice, iar descrierea fioroasă părea doar o glumă bună.  Fiindcă pe atunci scriam strict pentru agenţie de turism, mă limitam din bun simţ la informaţii care ar fi putut interesa călătorii în România. Tot din bun simţ îmi listasem site-ul numai în portaluri şi directoare de turism inbound.

Mergeam pe această abordare pe de o parte fiindcă mi s-a părut firesc şi util pentru mine, ar fi fost culmea să îmi plasez site-ul de turism într-un director alături de pădurari sau firme  de fier vechi! Pe de altă parte, fiindcă încă din primele zile de antreprenoriat m-am lovit de lumea înşelătoare a construirii de link-uri prin adăugarea în directoare.  Cum aşa? Am plătit o sumă oarecare la o firmă care trebuia să înscrie unul dintre website-uri într-un număr mare de directoare. Pe măsură ce îmi veneau link-urile pentru confirmarea adresei de email, mă trezeam că nu îmi place tema directoarelor în care site-ul mi-era listat. Nu s-a terminat bine procesul de adăugare în directoare că s-a întâmplat fenomenul invers: primeam notificări că respectivele portaluri sau directoare îmi scot link-ul, fiindcă era presupus să facem link exchange. Aşadar m-am lăsat păgubaşă şi, cât mi-am derulat activitatea în turism, am scris cât am putut, în cât mai multe comunităti de travel sau website-uri dedicate şi am ales cu cine e favorabil să fac schimb, nu să apară iexploreromania.com sau accessibleromania.co.uk pe un site de porn de dragul unui link suplimentar.  Am început să mă documentez cum şi ce e mai bine să scriu, care ar fi abordare corectă  am urmat bunul simţ care îmi dicta să mă rezum la subiectul meu şi am decis să fac marketing online inhouse.

Revenind la cele două animale care au speriat jungla Internetului! Pe măsură mă documentam şi întrebam prieteni avizaţi  cum să îmi atrag mai mulţi vizitatori care să fie cu adevărat interesaţi de ce fac eu, am citit şi plângerea aceasta generală. Pentru mine era de bun simţ ca, la un moment dat, Google care lucrează pentru propriul buget să nu mai încurajeze un SRL din România să îşi clădească uşor o reputaţie online şi să apară cât mai în faţă în căutări, pe simplu fapt că a trântit nişte link-uri pe site-uri crescute artificial. Ideea este simplă: vrei un loc în faţă? Fie plăteşti pentru el, fie munceşti  de îţi sar ochii scriind sau oferind informaţii utile pentru cei care aduc plus valoare afacerii tale şi Google, adică vizitatorii finali! Logic, nu?

Când mi-am întors faţa spre marketingul de conţinut, îndeosebi spre  copywriting cu copyright, mi-am spus că nu voi face altuia ce nu îmi place mie. Nu voi scrie DB-uri, nu voi lua un articol să îi schimb cuvintele de 10 ori ca să pară drept altul nou, nu voi îndesa un articol oriunde, în niciun caz nu voi scrie despre parfumuri, iar articolul să îl listez pe un director dedicat WC-urilor publice! Exagerez, dar aţi prins ideea!

Goana după link-uri dublate de conţinut unic colorează în mod caraghios produsul clientului

E o exagerare şi nu prea, personal m-am distrat, dar m-am şi întristat. Nu voi da link, fiindcă nu încurajez pe nimeni să îşi bată joc de banul altuia.  O să plec de la un articol pe care l-am întâlnit pe un website cu articole online.

Gândesc că website-urile cu articole şi comunicate de presă au rămas o metodă mai elegantă de a construi link-uri, atâta timp cât ceea ce scrii este relevant. Zilele trecute am găsit o aberaţie de articol care clar pornea de la cuvinte cheie, mai exact boiler. După ancoră presupun că autorul urmărea să promoveze “boilere electrice”. Care era aberaţia?  În loc să ne vorbească despre funcţionarea unui boiler, caracteristici sau beneficiile folosirii unui boiler, cel care a scris articolul a înşirat o pologhie despre culoarea albă a boilerului, cum culorile îmbunătăţesc starea de spirit şi dacă vrei o bucătărie colorată asortezi prosoapele şi vesela! Toată nebunia asta arăta bine, avea titluri, subtitluri…! Presupun că textul era unic, cine naiba ar fi scris anterior despre o prostie ca asta! Dar cât era relevantă descrierea? Voi aţi fi fost curioşi să vizitaţi pagina cu produse pornind de la această descriere?  Sau şi mai bine, aţi plăti pentru un promoter care vorbeşte despre zenul culorii boilerului?

Faza asta mi-a aminitit de una mai veche, de pe când mă documentam despre ce înseamnă conţinut unic şi relevant. Pe un site similar de articole online, am găsit o piesă de conţinut care dezbătea importanţa scrierii corecte a unui articol unic. Autorul care ne învăţa nu era un exemplu de urmat, articolul părea doar o traducere slabă, probabil făcută cu google translate, a unui alt articol din altă limbă.

Câteva sfaturi pentru articole de calitate

Voi spune ce fac eu şi nu o să intru în detalii tehnice, dar o să vă indic o sursă coerentă, fiindcă e bine să învăţaţi de la cei mai buni.

  • În primul rând nu scriu de dragul de a scrie, chiar dacă încerc să mă ţin de calendarul editorial.
  • Nu am inspiraţie chiar atunci, încep să butonez mai târziu.
  • Între timp citesc tot ce mi se pare relevant pe tema dată, din surse cât mai credibile, spre exemplu manualul tehnic al unui producător, pe site-ul unei autorităţi, un studiu real.
  • Eventual mi-am întocmit propriul studiu pe o temă dată, când am avut posibilitatea sau reportaj, dacă s-a pretat subiectul.
  • Intru în starea articolului în funcţie de subiect şi de ce vreau să redau.
  • Ştiu, ia timp, dar aşa  aveţi o abordare proprie şi clar unică. În plus, pofta vine mâncând şi veţi avea mai mult spor!

De final vă indic tips and tricks pe această temă. Nu mă voi hazarda să reinventez roata, ci vă recomand pe cei care au dus “Inbound marketing”-ul la nivel de ştiinţă.

Oricum, în ceea ce ne priveste, o să păstrăm aceeaşi linie, prin care toate articolele să fie adresate vizitatorului, că până la urmă el ne cumpără produsele! Vom oferi conţinut cu aceeaşi dedicaţie, de parcă ar fi propria afacere. Până la urmă şi aici există o logică: vă creşte afacerea, noi creştem alături, e mai mult de lucru în afacerea voastră, e şi pentru ixpr.ro!

Vă urez spor la scris, iar dacă nu aveţi mână bună şi nici inspiraţie, sunaţi  sau scrieţi unui prieten! Eu povestesc întotdeauna de plăcere şi mai ales pe subiect!

Foto: Multumim pixabay.com!

Corina

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather