Continut online versus print

Rolul articolelor in inbound marketing si optimizarea seo

Cum este citit conținutul online în comparație cu suport print

 

Există diferențe majore în modul în care un cititor abordează un articol în varianta print, față de conținutul online, indiferent de device-ul pe care îl folosește. În timp ce într-un articol de revistă sau ziar este citit fiecare cuvânt, conținutul online este pur și simplu scanat. Există chiar un tipar prin care utilizatorii de internet parcurg  un articol.

 

Care sunt diferențele între citirea unui articol pe suport print față de online?

 

Încă din 1997, Jacob Nielsen a condus un studiu prin care analiza modul diferit prin care cititorii online parcurg un articol. A tras următoarele concluzii.

Conținut online

util pentru facebook

 
  • Textul nu este citit

  • Sunt grăbiți și

  • 76% preferă să scaneze un articol

  • Parcurg prima parte a conținutului în forma F”

  • Majoritatea parcurg ce e în bullets

  • Parcurg textul îngoșat sau aldin

  • Încep cu finalul: concluzia la început.

 

Conțintul Print

  • Cititorii citesc efectiv

  • Citesc îndelung

  • Parcurg tot textul


Deși a abordat acest studiu cu foarte multă vreme în urmă, studiul lui Nielsen rezonează cu ce ceea ce se întâmplă acum în online. Pentru a determina tiparele de citire, Jacob Nielsen a folosit un dispozitiv de urmărire a privirii, astfel,  concluziile lui sunt perfect valabile și în ziua de astăzi.


 

De unde vin aceste diferențe de citire ale unui text online


 

  • Online utilizatorii caută informații punctuale

  • Print savurează informațiile

  • Pe Internet depind de o sursă de energie

  • Un ziar pot să îl citească oricât, nu are baterii:)­

  • Ochii obosesc mai ușor în fața unui device (computer, telefon, tabletă)

  • Un articol print nu implică același efort fizic

 

De ce vă spun toate acestea? Întrucât am auzit tot felul de felul de opinii și am ascultat tot felul de cereri. Jacob Nielsen a demonstrat aplicabil că, de fapt, online nu se citește, se scanează. Se aplica în 1997, e valabil și astăzi.


Îmi plac articolele în forma lor amplă, cu savoare și intens stilizate. Pe de altă parte, în grabă, mi-e util să găsesc infirmația acolo unde știu, fără să o caut. Exemplele de conținut online care îmi atrag mândria sunt mai degrabă articole lungi. Scriind cu bullet, aldin și îngroșat nuanțezi cu greu. Suntem grăbiți și abordând ambele stiluri, dar putem detalia după ce am extras esența în prima frază,  am mulțumit utilizatorul care a vrut să se informeze punctual, dar și cititorul dornic de detalii și stil.

 

Oricare ar fi abordarea pe care o doriți și suportul pe care va apărea conținutul este important ca informația să fie utilă, valabilă și corectă din toate punctele de vedere.


 

Iar dacă aveți nevoie de conținut, sunați un prieten!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather