Cursuri online – inbound marketing si alte chestii

Cursuri MOOC

Online Training addict – Cursuri de inbound marketing si de content pe care le-am facut

In MOOD for MOOC

Update: Din 2015 când am scris prima oară, până acum,  am devenit fan Udemy. Am mai făcut niste cursuri de content si inbound marketing. Recomand un curs gratuit  de filozofie aplicată. Il gasiti tot pe Udemy, se numește „Why are you alive” care, dacă îți dorești să schimbi ceva în viață, îți aduce argumentele potrivite. 

Dintre cursurile de digital marketing, mi-a placut foarte mult „Storytelling in advertising” pe Futurelearn.  Este mai degraba  un curs de „storytelling for filmmaking”, pus la dispozitie de D & Ad. Este aplicat, provocator si are traineri care chiar stiu ce fac. 

Cam așa ar suna dependența pe care mi-am descoperit-o. Cum găsesc un curs MOOC (Massive Open Online Course) Cursuri MOOC interesant,  pe bucata mea de profesie/ hobby, fie free, fie certified (cu plată),  cum ma înscriu. Cum găsesc o fereastră de timp liberă,  cum parcurg un nou modul.

În opinia mea cursurile online sunt cea mai tare chestie de pe Internet. Educative, interactive,tehnologic fain executate, fiind online oricine își poate adapta programul cât să parcurgă un curs, chiar și din  cele  cu dată fixă de începere și terminare a modulelor, respectiv cursurilor, sunt flexibile. Mai este un aspect pentru care aceste cursuri mi-au fost utile: fiind o formă de educație, de concurs, de testare, m-am provocat să învăț, să rețin, să iau informațiile expuse în  serios și sa obțin „grade” cât mai mari. Găsesc uitle și articolele online, dar nu mă implica la fel de mult, nu mă provoacă în aceeași măsură.  

Inbound Marketing

Am inceput seria de cursuri online cu Hubspot Academy  prin cursul de inbound marketing pe care l-am considerat foarte bun: multidisciplinar, tutori cu experienta practică, informații teoretice și practice imbinate, o mulțime de exemple, liste de lectură suplimentară, testare sub cronometru, teorie aplicată si  întrebările de final, care nu au fost deloc apă de ploaie.

Marketing Strategic și Negociere și persuasiune

La scurtă vreme dupa ce mi-am luat certificatul Hubspot (chiar am învățat extra pentru acesta, în afară de materialele video le-am parcurs sliderele, toate materialele  scrise și resursele externe), mi-au făcut cu ochiul două cursuri : Marketing strategic și Negociere și Persuasiune. Întrucât data de începere a cursurilor online se suprapunea, le-am ținut în paralel.  Unul a fost pe coursera.com,  celălalt pe open2training.com.

Ambele cursuri au fost susținute de profesori universitari, cu toate acestea erau foarte simplu structurate și explicate scurt și cuprinzător. Mi-a plăcut foarte mult cursul de marketing strategic, pentru strategie în sine, în timp ce la cel de negociere și persuasiune, prin carisma și modul de a comunica al profesorului a avut un mare plus. Fiecare aspect teoretic a fost ilustrat prin exemple relevante, alese din viața de zi cu zi. Comunică online, în fața unei camere video, de parcă ar fi o discutie în doi, un tutoriat privat. Există persoane care au pedagogia în sange și predau natural, indiferent de context. Acesta mi-a fost un exemplu de înaltă clasă.

Nutriție

După ce am scos certificatele de participare pentru cele două cursuri care ma ajută profesional, am trecut în zona de hobby: nutriție.  Am finalizat cursul, dar nu mi-am încercat șansele să dau niciunul  din teste, nici de finalizare a modulului, nici a cursului. Am avut două probleme cu acesta: 1. era gândit în contextul consumatorului american, nu al oricărui locuitor al planetei; 2. Mișcarea și echilibrul emoțional nu erau incluse într-un stil de viață sănătos. L-am considerat superficial, de aceea am preferat  să nu susțin testul final. Am luat partea bună a informațiilor privind nutriția și cam atât.

Uzabilitate web – WebUx

După această experiență am luat o pauză de cursuri online– MOOC- până recent, când am mai mai participat la WebUX (cunoscută local drept uzabilitate web)  pe open2training.com. Era de tipul „at your pace” ( fără dată de început și termene limită), așa că, în mai puțin de o săptămână l-am finalizatl. După cursul Hubspot Academy, l-am considerat unul dintre cele mai utile, mai ales ca a pus accent si pe accesibilitate web, tema care mi-e atat de aproape de suflet si care e constant ignorata in Romania.  Dincolo de materialele video si testarile de final de clasa, modul si curs, resursele suplimentare sunt valoroase. Am parcurs o parte a materialelor, mi-am pus bookmarks si am salvat ebooks si pdfs.

Chiar mă gandesc să extind educația pe temă  tema printr-o certificare (cu plată)  la una dintre facultățile internaționale care țin cursuri online, mă interesează îndeosebi tema accesibilității.

Ce urmează? Writing for web (articole si advertoriale web), Digital Storytelling: Filmmaking for the Web, Digital Branding

Pe 7 septembrie începe cursul de „web writing” ( scriere de articole si advertoriale SEO si creative pentru web. Aici aștept noi abordări…) pe open2training.com, tot în septembrie  Digital Storytelling- curs pentru editare video pentru web pe futurelearn.com și Brand Storytelling. Pentru reconfirmare și o altă abodare mai fac  Digital branding pe Edx(tinut de Curtin University) .

Mi-am depozitat diplomele online pe FTP, ca să le găsesc mai ușor pentru ocaziile în care m-ar vizita neamțul mic care ascunde lucrurile. Lipsesc cea de filoloagă (licența), diploma de echivalare a studiilor (bacul pe românește), fără un curs informal de leadership  de tinerețe sau Pittman din adolescență.

Eu nu mă voi opri la acestea, iar vouă vă recomand să încercați orice curs MOOC care vi s-ar potrivi!

Cu prietenie, 

Corina

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather