Marketing online vs content marketing. Unde e iXpr?

Productie video -Mana intinsa fara poveste, nu primeste clienti

Diferenta dintre agentia de marketing online si agentia de content marketing

 

Pana la urma, o agentie de marketing online nu creeaza continut sau cum vine toata treaba asta? Ei bine, diferentele dintre o agentie de marketing online si o agentie de content marketing sunt destul de multe, iar despre acest lucru vom vorbi in randurile urmatoare.

 

Despre munca realizata de agentiile de content marketing si agentiile de marketing online

Am auzit de cateva ori intrebarea “continut de ce?” sau “ce faci, imi vinzi vorbe?”. Mai in gluma, mai in serios, am raspuns “continut de zahar, de cofeina, de licopen, de nisip…” si “da, iti vand cuvinte care intr-o zi vor vinde”. Adevarul este ca denumirea continutului in contextul actual este relativa, fie ca vorbim de inbound sau content marketing. Continut poate insemna orice, dar la fel de bine acel “orice” este descris prin cuvinte bine ticluite. Aceasta se intampla prin 2014 – 2015, iar perceptia publica s-a schimbat. Acum continutul digital este esenta internetului, imaginea/ grafica este in voga, iar video-ul este noul “must have”. Dar in spatele imaginilor si clipurilor  vor exista inotdeauna texte creative si/sau SEO, in functie de obiectivul clientului.

inbound vs content marketing

O agentie de content marketing ofera, in special,  continut de calitate prin intermediul unor articole, comunicate de presa sau chiar texte pentru retelele de socializare, in timp ce o agentie de marketing online poate sa puna la cale intreaga strategie pe care sa o folosesti pentru promovarea cat mai eficienta in mediul online a afacerii tale. Apoi acest continut este distribuit pentru a cultiva trafic organic.

Ceea ce este numit content marketing reprezintă o formă de marketing digital ce apelează la diverse tipuri de conținut, specifice promovarii online. Acestea pot fi un articol de blog sau de presă, advertorial, tutorial, film, infografic, newsletter, text pentru social media,  etc.  special concepute, create, publicate, partajate pentru a comunica, a ajunge și a atrage un public țintă, cât mai clar definit.

Realizarea și distribuirea de conținut informativ-educativ valoros și de calitate, adaptat canalului ales, este un mare avantaj pentru brand și aduce întotdeauna plus valoare. 

Așadar, ce să știi despre content marketing

Marketingul prin conținut ajută companiile să obțină mai multă loialitate și angajament din partea clienților, o dezvoltare organică  a afacerii online, acțiune din partea utilizatorilor mai puțin hotărâți.

content marketing 1

Care sunt cele mai utilizate forme de content marketing?

Cea mai potrivită și atrăgătoare formulă de content marketing este aceea în care mesajul de promovare îmbracă forma unui conținut informativ și interesant pentru utilizatori. Clienții și publicul țintă sunt mai degrabă atrași de un articol care răspunde unor nevoi și întrebări, decât de un material care încearcă să le vândă ceva.

Cele mai utilizate tipuri de content marketing sunt:  știrile, articolele de presă, blogurile, advertorialele, podcasturile, ghidurile, infograficele, e-book-urile, interviurile, materiale video, white papers, email newsletters, tutorialele etc.

Având în vedere că publicul actual este unul mult mai tehnologizat și preferă informarea mult mai dinamică, apelarea la cât mai multe forme de conținut sau la conținut multimedia permite o mai bună atingere a scopurilor vizate.

Care este utilitatea marketingului prin conținut?

Un lucru merită să fie făcut atunci când își găsește utilitatea și are un impact pozitiv asupra evoluției unei afaceri. Content marketingul este cu certitudine unul dintre elementele cu o mare influență în dezvoltarea unui business online.

Toate afacerile online au nevoie de content marketing pentru a se prezenta și promova, a câștiga încredere și notorietate (brand awareness), a atrage clienți și a genera lead-uri, a crește rata de conversie și vânzările, a genera un ROI mai bun.

Iată care sunt avantajele și care este utilitatea acestui tip de promovare online:

  • crește vizibilitatea și autoritatea unui domeniu;
  • permite ajungerea la un segment mult mai important din publicul țintă;
  • reprezintă un instrument inteligent de comunicare a valorilor unui brand;
  • are un rol în educarea și informarea publicului;
  • generează mai mult angajament;
  • aduce mai mulți utilizatori în site și crește traficul;
  • produce conversie și mai multe vânzări;
  • contribuie la un ROI mai bun.

Content marketing oferă oportunitatea unor rezultate măsurabile

Includerea cât mai multor forme de content în modalitatea de comunicare și elaborarea unei strategii de marketing cu rezultate măsurabile, reprezintă cea mai potrivită abordare. 

Un rol important în tot acest proces îl va avea alegerea cuvintelor cheie cele mai importante pentru afacere și scrierea de conținut cât mai complet, diversificat și de calitate. 

Publicul țintă va aprecia întotdeauna un material bine documentat, ce folosește un limbaj accesibil, potrivit naturii și intenției comunicării.

ce trebuie sa stii despre content marketing

Câteva trucuri pentru o strategie de content marketing reușită

Reușita în orice activitate este dată atât de pasiunea pentru domeniul ales, cât și de experiența acumulată în achiziții și promovare. Nicio afacere nu poate rezista fără calitatea serviciilor și respect față de clienții actuali și potențiali. 

De aceea, pentru rezultate pozitive și eficiență în mediul digital, un business online are nevoie obligatoriu de marketing prin conținut. Pentru a atinge țintele de vizibilitate, audiență și conversie este nevoie de strategie și câteva trucuri.

Iată care sunt câteva dintre strategii testate de noi:

1. Realizarea de conținut cât mai diversificat

Conceperea și creare de conținut cât mai variat, adaptat publicului și canalului de comunicare ales, reprezintă una dintre cele mai adecvate modalități de a beneficia de avantajele content marketingului.  

Faptul că publicul vizat se va putea informa în maniera considerată cea potrivită, va avea cu certitudine un impact pozitiv asupra conversiilor. Prin urmărirea rezultatelor, se poate vedea clar care este forma de conținut cea mai rentabilă ca timp și efort.

2. Stabilirea scopurilor vizate și măsurarea rezultatelor

Nu putem știi care este eficiența unui demers, dacă nu știm clar ce urmărim prin  inițierea lui. Astfel conceperea unei strategii eficiente de content marketing  pleacă de la fixarea unor scopuri, continuă cu ajustarea și  îmbunătățirea constantă a acțiunilor și se încheie cu măsurarea  rezultatelor.

3. Pentru obținerea de rezultate conținutul trebuie promovat

Oricât de bine ar fi realizat un articol sau un material, dacă el nu beneficiază de vizibilitatea dorită, nu poate produce rezultatele așteptate. Este nevoie de multă pricepere și experiență pentru a crea un conținut. Dar și de mai mult efort pentru a identifica cea mai potrivită formulă de prezentare și promovare a conținutului realizat. 

4. Identificarea și definirea corectă a publicului țintă

Crearea unui conținut de calitate și realizarea unei strategii de content marketing eficiente implică întotdeauna definirea cât mai precisă a publicului țintă vizat și identificarea locului în care acesta poate fi întâlnit. Fără aceste detalii, o parte din efortul de creație și din bugetul de promovare vor fi folosite fără rost.

5. Oferă cel mai bun material pentru utilizatorii vizați, pe subiecte în trend 

Pentru că una dintre cele mai importante preocupări ale îmbunătățirii algoritmilor vizate de Google are în vedere calitatea experienței oferită utilizatorilor, content marketingul trebuie să îi aibă mereu în vedere pe ei. Astfel materialul și mesajul trebuie să fie redactate în limbajul și în stilul pe care utilizatorii îl preferă. Acesta este bine să acopere cât mai bine subiectul tratat sau să ofere informații cu totul speciale.

 

In acest ultim caz, oferta este mult mai complexa, intrucat se vor stabili chiar si elemente de branding pentru identificarea firmei. De asemenea, o agentie de marketing online este compusa din specialisti care gandesc si dezvolta campanii performante in mediul online. Se gestioneaza campanii, se realizeaza audit de continut, se elaboreaza strategii, deci in mod clar vorbim despre un volum de munca mai mare, la fel si nivelul de cunostinte in domeniu.

Obiectivele content marketing

Content marketing este un instrument eficient în brand awareness în a crește notorietatea mărcii. În vânzări prin creșterea valorii coșului sau descreșterea ratei de părăsire a comenzii. Content marketing este parte din strategia de SEO.

Implicare utilizatorilor în comunicarea online este, de asemenea, apanajul content marketing.  Oricum, înainte de a demara orice acțiune în content marketing, este important să vă stabiliți KPI specific, realist și măsurabil,  să planificați și să fiți perseverenți în implementare și urmărirea obiectivelor. The Marketing Helpline, într-un articol amplu, descrie obiectivele marketingului prin conținut și dă unele repere cum să stabiliți KPI în funcție de scopul vostru.

Content marketing. Inbound Marketing

Agentia de content marketing promoveaza firmele in special prin intermediul continutului, elaborand articole capabile sa mentina interesul activ al utilizatorilor, sa ofere informatii esentiale, care sa ii ajute sa inteleaga utilitatea produsului sau, pentru unele servicii/ produse, sa creeze conexiunea emoțională. Apoi distribuie acest continut pe canalele care apartin clientului (social media, site-uri sau alte platforme online care apartin brandului), pentru maxima vizibilitate. Unii mai numesc asta “inbound marketing”, iar canalele social media sau platformele proprii se numesc “own media”.

Se spune ca este o forma  gratuita de promovare online, dar lucrurile nu stau tocmai astfel. Gratuite sunt canalele de distributie, care apartin oricum clientului. Faptul ca aceste canale apartin clientului (nici macar, ele sunt doar administrate!) reduce costurile, dar nu este neaparat o forma gratuita de promovare. Articolele SEO bune costa, la fel si continutul creativ. Distributia de continut online inseamna know-how si timp, ambele costa. Pe scurt?  Promovarea online gratuita este relativa sau nu exista! Totusi, exista diferente de buget si sustenabilitate, efectul continutului  este pe termen lung.

Continutul ca forma de promovare online si instrument de vanzare

 

Continutul devine astfel instrument de promovare, dar si de vanzare, fiind folosit fie pentru a atinge traficul dorit, fie pentru ca utilizatorii sa devina clienti permanenti ai afacerii pe care o aveti. Si la o agentie de content marketing se gasesc specialisti foarte talentati in ceea ce priveste utilizarea cuvintelor, reusind astfel sa genereze un continut atractiv care sa ii capteze interesul cititorului.

Pe de alta parte, o agentie de marketing online creeaza adevarate campanii de promovare, astfel incat intregul continut al website-ului, indiferent daca vorbim de text, video sau fotografii, sa fie utilizate la potentialul lor maxim. Un expert in marketing online stie cum sa stabileasca strategiile de promovare astfel incat sa fie eficiente si sa ofere rezultate bune sau chiar foarte bune.

Productie video -Mana intinsa fara poveste, nu primeste clienti

Advertorialele. SEO sau branding? Content, search sau inbound marketing?

Advertorialele au doua scopuri: SEO si branding. In ambele cazuri acestea contribuie la notorietatea afacerii.  Succesul pentru oricare dintre cele doua depinde de modul in care articolul este scris si reputatia site-ului unde este publicat (Productie video -Mana intinsa fara poveste, nu primeste clienti).

 

Astfel, daca ai facut greseala sa publici pe tot felul de directoare intesate cu anunturi spammy, iti faci mai rau decat daca ai sta cuminte in banca ta si ai publica doar pe blogul tau. Recunosc, am trecut prin asta cand aveam agentia de turism si sunt bantuita si acum de linkuri cu grad mare de spam pe site-ul iexplore.ro, pe care nici macar nu mai pot sa le sterg.

In schimb, poti plati articole pe site-uri decente de notorietate, care te vor ajuta atat in branding, cat si in serviciile SEO . Cu o conditie: textul sa fie scris pentru oameni, sa ii ajute sa ia decizii. Pur si simplu sa le furnizeze informatia corecta, nu sa fie un carnat de cuvinte cheie sau un indemn mirobolant de vanzare!

 

Revenind la intrebarea din subtitlu, clar advertorialele nu sunt parte dintr-o strategie de content marketing, dar pot fi ingrediente de succes in search (SEO, nu SEM), branding si inbound.

 

Ce e iXpr – trecerea de la scriere de articole, la strategie de content, apoi la inbound marketing.

Am inceput prin scrierea de articole, descrieri de produs etc. Realizand ca un client ocupat cu operatiunile nu are timp si cunostintele necesare pentru a-si planifica singur continutul, am facut si aceasta cand mi s-a cerut. Apoi am planificat, scris si distribuit continut sau am platit advertoriale si articole pentru clienti. Am facut analiza de brand pentru antreprenorii care nu se gandisera la acest aspect, apoi am planificat  campanii de comunicare adaptate stilului si bugetului lor. Pe unele le-am dus pana la capat, pentru o parte dintre parteneri am fost doar in faza de lansare, dar de fiecare data lucrurile au functionat ca unse, considerand bugetul alocat de clienti mici si mijlocii. Exista o vorba romaneasca pentru acest lucru, dar nu o putem scrie pe site.

 

Din toata aceasta planificare, documentare, training si munca de-a lungul a patru ani am realizat abia recent ca, pentru clientii care au cerut ajutorul, am obtinut rezultate foarte bune in inbound si cautari, in SEO, desi IXPR se pozitiona  drept agentie de continut. Una chiar prea putin vizibila. Se stie povestea cizmarului fara talpa, dar dupa cum vedeti aspectul acesta se schimba chiar acum!

 

Pe scurt, inca avem clienti pentru care furnizam doar descrieri de produse, articole platite sau texte pentru advertoriale dupa specificatiile lor. Pe parcurs, in schimb, am adaugat noi servicii, noi specializari, toate pentru a genera rezultate  partenerilor pe care ii avem, iar acum iXpr e “cu de toate” pe inbound, inhouse sau prin colaboratori, iar clientii care sunt alaturi o fac, in primul rand, pentru solutii personalizate.

Nici departe de a ne lauda ca suntem mirobolanti. Tot ce pot spune este ca am ajutat partenerii cu solutii care sa ii creasca si ca avem colaborari din 2014, de la inceput. Daca aveti un proiect si ati vrea sa stam de vorba, va incurajez sa imi scrieti pe corina @ixpr.ro. Daca ma contactati pe mail,  sunteti de acord sa folosesc adresa de mail si numele pentru a va raspunde. Nu o cer eu, o cere normele GDPR.


    Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather