Georgiana Enache, Alma Parchet:  ”Chiar vreau ca românii să aleagă cel mai bun parchet din lemn pentru că merită”

georgiana enache alma parchet corina stefan ixpr

E final de an și conjunctura mă face conștientă că eu cresc grație clienților mei, la fel și iXpr. Scriu, în măsura în care am timp, cu recunoștință despre ei, așa cum mi-au influențat traiectoria. Azi dedic gânduri și rânduri Georgianei Enache și Alma Parchet. 

Era mai 2017, primăvara.  Am parcat motocicleta în fața magazinului Alma Parchet, am inspirat adânc înainte de a intra. 

Era un potențial client, la cald, dar totuși aveam emoții. Era o perioadă în care greu mă promovam, aceasta pentru că, nah, când nu ești ok cu tine și ai convingeri limitative lovești cu stângul în dreptul  și dai tot acolo unde doare. În timp ce expiram căutam să văd cum mi-aș pregăti un discurs. Nu îmi ieșea. Nu știam încă omul cu care voi vorbi. 

Am intrat. De la primul pas în interior m-a izbit mirosul de lemn și imaginea acelor panouri mari ce umpleau camera cu aroma pădurii. M-am calmat în timp ce izbucneam ”ce bine miroase aici”! Mirosea a lemn felurit. Georgiana s-a ridicat din spatele computerului și s-a apropiat de mine. Mai înaltă decât mine, subțire, cu un păr ondulat și ochi adânci. Caldă, totuși fermă. Am dat mâna, apoi am vorbit. Și așa a început o colaborare de ani. 

La plecare a spus : vom crește împreună.

Pentru că iubește lemnul

Atunci și de-a lungul întregii colaborări am știut că iubește lemnul. Parchetul nu era doar un produs, o afacere, parchetul din lemn era o mare dragoste. E greu de înțeles, și pentru mine a fost, dar când am văzut-o atingând panourile mari de parchet din lemn – majoritare în magazin, am știut că face ce îi place și crede în produsele ei. 

Asta s-a mai arătat și în alte contexte. Nu cunoșteam gamele de produse, nici măcar diferențele între parchet stratificat și laminat sau când am putea recomanda masiv vs stratificat. Îmi explica pe îndelete, calm, luând fiecare placă, pliind degetul pe muchie și arătând diferențe, cu drag și finețe. 

O pasiune a frumosului, inspirată din natură 

Această pasiune se arăta de jur împrejur. 

Unul dintre pereți era decorat la acea vreme cu panouri de parchet din lemn (am aflat în timp că era parchet triplustratificat) cum nu văzusem niciodată. Real lux mi-am spus. Erau multe modele spectaculoase prin finisaj sau, mai degrabă, prin modul în care finisajul aproape evidenția artistic fibra lemnului. Atât de vie, atât de reală încât îți venea să o atingi. Acel panou încă există în showroom, dar între timp au apărut noi modele, noi finisaje și am învățat atâtea despre parchetul din lemn de la Georgiana încât topul preferințelor mele s-a schimbat. 

Ca o paranteză, fiecare cu gusturile lui de cele mai multe ori, dar eu vă declar că m-am îndrăgostit de parchetul Curb și  liniile inspirate din natură. E ca în viață, ca valul, dar păstrând textura vie a lemnului și catifelarea finisajului fin. 

”Chiar vreau ca romanii sa aleagă cel mai bun parchet din lemn, pentru că merită”

Georgiana a avut dreptate. Am crescut împreună, mai ales ca oameni. Noi am dezvoltat o relație bazată pe încredere și umanitate, dincolo de profesiile noastre. 

Showroom-ul transformat, păstrează mirosul și aceeași dragoste pentru lemn.

A fost un punct în care, eu, ca marketer, i-am spus că se caută pardoseli ieftine, sunt volume și poate ar fi o idee să diversifice gama cu mai multe pardoseli de calitate mai slabă, dar ieftine. Tot atunci am întrebat până la urmă de ce faci ceea ce faci? Alma Parchet e o afacere. 

Mi-o amintesc și acum pe Georgiana. Vocea i s-a schimbat din domoală în pasiune:

chiar vreau ca românii să aleagă cel mai bun parchet pentru că merită.”

Nu îmi amintesc restul cuvintelor exact, mesajul da. Iși dorește și alege să livreze și să monteze cel mai bun și cel mai frumos parchet, fără a face rabat la calitate pentru că și noi românii merităm. 

Ca om am fost alinată. Alma Parchet este o afacere din pasiune care pune pe primul loc  satisfacția clientului. Ca marketer poate e mai provocator. Avem nevoie ca potențialul client să vadă calitatea, frumusețea, eleganța să aducem oamenii în showroom să simtă diferența,  să înțeleagă ce aleg și de ce contează atât de mult.

Nu pot jongla cu texte sau campanii de tipul: cumpără metru pătrat de parchet la preț de cafea în oraș, nici cumpără acum la jumătate de preț că iei mai mult. M-a provocat și pe mine să fiu mai bună pentru ca românii să cumpere ce e mai bun și mai frumos pentru ei. Pentru că merită. 

Și îmi amintesc încă o dată ce spunea Georgiana: vom crește împreună. Și eu cred în calitatea produselor Alma Parchet. De fapt, greu mă las dusă din showroom fără o tură cu o atingere de catifea peste lemnul cald.

Creștem împreună. 

Acum, la final de an,  împărtășesc un gând de recunoștință că primesc astfel de lecții semn că ne pasă de ce facem, ne pasă de oameni. 

Iar vouă, dragii mei vă urez ca în Noul An să alegeți ce e mai bun pentru voi!

Pentru că meritați.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather