Ce trebuie sa stii despre platforma unui magazin online?

Daca de ceva timp cochetezi cu ideea de a-ti deschide un magazin online, ai luat o decizie buna. Totul se muta online. Afacerile care sunt vizibile si accesibile publicului in mediul online au sanse mult mai mari de reusita in comparatie cu afacerile care au doar un sediu fizic. Crearea si lansarea unui magazin online incepe cu o serie de decizii care pot sa influenteze in mod pozitiv sau negativ intreaga afacere.

Alegerea site-ului de e-commerce tine de planificarea afacerii 

Totul incepe de la o planificare cat mai atenta a etapelor care trebuie parcurse: elaborarea planului de afaceri, stabilirea nisei de produse, studierea competitiei, alegerea domeniului web, stabilirea formei juridice sub care va activa magazinul si, nu in ultimul rand, alegerea unei platforme web pe care sa activeze magazinul. 

O platforma de e-commerce reprezinta alternativa cea mai buna si cea mai simpla prin care poti sa iti creezi un magazin online. Platformele se adreseaza atat profesionistilor cat si celor care fac primii pasi in e-commerce. Platformele sunt solutii software complete care permit listarea unui magazin online impreuna cu toate produsele si serviciile oferite. Sunt usor de utilizat si prin intermediul pachetelor oferite de diverse platforme se ofera si suport tehnic astfel incat sa poti lista magazinul online in cele mai bune conditii. 

In spatele acestor platforme de e-commerce exista intregi echipe de specialisti care se asigura ca fiecare magazin online urcat pe platforma functioneaza perfect. 

Ce optiuni ai pentru a deschide un magazin online pe o platforma web? 

Platformele cele mai populare dintre care poti alege sunt Shopify, Magento, Bluegento, Wix, WooCommerce, Go Mag si multe altele. Inainte de a alege una dintre aceste platforme este bine sa cantaresti cu atentie tot ceea ce ofera fiecare. Iti recomandam ca decizia ta sa se bazeze si pe posibilitatea de a dezvolta magazinul tau mai mult in viitor (sa urci mai multe produse, sa diversifici oferta, sa creezi o sectiune de blog, etc.). 

Tipuri de platforme e-comert

Platforma de e-commerce aleasa de tine este nucleul afacerii tale, motiv pentru care trebuie sa te asiguri ca ai facut o alegere cat se poate de inspirata. Si, asa cum nici un produs nu este singurul de pe piata, asa se intampla si in cazul acestor platforme web. Asadar, iata care sunt cele mai importante optiuni pentru crearea unui magazin online pe o platforma web: 

  • Platforma e-commerce SaaS (Software as a Service) – este o optiune foarte populara in randul afacerilor entry level datorita costurilor reduse. Acestea sunt puse la dispozitia clientilor pe baza unor abonamente lunare in functie de anumite criterii precum numarul de produse, numarul de functii incluse in pachetul respectiv, trafic, comision din vanzari, etc. Acest tip de platforme ofera posibilitatea de a alege dintr-o serie de design-uri predefinite sau poti sa urci propriile tale design-uri. Dar, acest tip de platforme ofera o serie de limitari in ceea ce priveste functionalitatea. Avantajul este costul initial mic, o echipa de suport inclusa in abonament si faptul poti migra oricand catre un abonament mai mare. 
  • Platforma e-commerce Open Source – sunt folosite de brand-urile mari dar si de cele mici iar avantajul principal este acela ca ai control deplin si libertate dar care vin la pachet cu o serie de responsabilitati. In acest caz, costurile de setup si mentenanta sunt mai mari deoarece au nevoie de actualizari constante, plugin-uri sau dezvoltari on demand pentru a adapta anumite functionalitati necesitatilor magazinului tau online. 
  • Magazin online pe platforma e-commerce Custom – acest tip de platforme sunt utilizate mai ales de brand-urile mari si sunt dezvoltate in house sau de catre o agetie specializata. Avantajul unei astfel de platforme este acela ca poate fi  personalizata 100% pentru necesitatile magazinului tau online, dar costurile sunt mult mai mari in acest caz. De asemenea, ritmul de dezvoltare este mai redus deoarece totul trebuie construit de la zero. 

Ce platforma de magazin online custom recomandam?

Am colaborat de-a lungul timpului foarte bine cu e-vo.ro, iar acum avem un site in lucru. Are un backend 100% gandit pentru e-com, intreaga structura fiind prietenoasa si intuitiv de folosit. Ne-a mai placut ca metadescrierile, tagurile se genereaza automat pe categorii asa cum ar trebui sa se intample la un site mare de e-commerce.

Atribute si functionalitati oferite de o platforma de e-commerce

Pentru ca magazinul tau online sa aiba succes in randul viitorilor tai clienti trebuie sa te asiguri ca indiferent de optiunea aleasa aceasta poate sa iti ofere o serie de atribute precum:

  • Design responsive – ceea ce inseamna ca indiferent de device-ul electronic de pe care este accesata adresa magazinului online, se incarca perfect incepand de la homepage pana la finalizarea si plasarea comenzii. 
  • Optimizare pentru mobil – conform analizei tendintelor actuale, majoritatea oamenilor care doresc sa achizitioneze un produs il cauta mai intai pe telefonul mobil. Asadar, tipul de platforma aleasa pentru deschiderea magazinului online trebuie sa ofere posibilitatea ca paginile sa se deschida cat mai rapid si de pe acestea. 
  • Configurarea usoara a produselor – magazinul tau online nu inseamna nimic fara prezentarea de produs sau descrierea serviciilor, impreuna cu toate fotografiile si descrierile de produse care sa vanda practic tot ce ai de oferit. Panoul de control trebuie sa iti ofere acces facil la produsele din catalog, sa le poti grupa pe colectii si categorii, sa modifici stocurile si disponibilitatea produselor, sa poti adauga atribute si optiuni pentru produse. 
  • Proces de comanda intuitiv – este bine cunoscut faptul ca un client este mai putin probabil sa paraseasca cosul de cumparaturi daca procesul de check-out este simplu de utilizat si intuitiv. Formularul de comanda trebuie sa fie cat mai usor de inteles de client si sa contina toate informatiile necesare pentru plasarea unei comenzi in deplina siguranta. 
  • Metode de plata multiple – platforma trebuie sa aiba posibilitatea de a alege modalitatile de plata preferate pentru comenzile plasate (ramburs, online cu card bancar, rate, transfer, SMS etc.) cu mai multi procesatori de plati, astfel incat sa poti oferi conditii optime pentru plata produselor si serviciilor achizitionate. 

Acestea sunt doar cateva dintre principalele functionalitati si atribute pe care trebuie sa le contina magazinul tau online, motiv pentru care trebuie sa alegi in mod inspirat platforma pe care vei activa. Pune in oglinda toate avantajele si dezavantajele oferite, judecand dupa posibilitatile de dezvoltare viitoare. 

Cat te poate costa infiintarea unui magazin online pe o platforma web?  

In ceea ce priveste costurile de infiintare a unui magazin online pe o platforma web, pretul poate sa difere de la un furnizor la altul. In cazul in care ai optat pentru o platforma de e-commerce SaaS (Software as a Service) costurile pot sa fie mult mai mici, totul rezumandu-se doar la pretul pentru suport tehnic si administrare. Daca ai optat pentru o astfel de platforma de e-commerce atunci vei putea alege pentru inceput un template cu care sa lucrezi si sa urci un anumit numar de produse. Pe de alta parte, daca ai optat pentru o platforma e-commerce custom, atunci trebuie sa te astepti la costuri mult mai ridicate si chiar la necesitatea de a apela la serviciile unei agentii specializate care sa iti personalizeze totul. 

In linii mari, acestea sunt principalele aspecte de care trebuie sa tii cont atunci cand doresti sa iti deschizi un magazin online. Alegerea platformei pe care sa activezi este importanta deoarece poate sa influenteze modul in care functioneaza afacerea pe termen lung si cum este perceputa intreaga afacere de catre viitorii tai clienti.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather