Studiu de caz pentru promovarea prin continut a unui site

Continut online

Promovare online prin conţinut. Studiu de caz

Promovarea  pe Internet prin conţinut dă rezultate pe termen lung

Întrucât au trecut aproximativ trei luni de când a început colaborarea IXPR cu JuristFirme.ro, am considerat că Continut onlinee un bun moment să vedem evoluează şi cum promovarea pe Internet prin conţinut a unui site poate creşte traficul organic.

Primele discuţii  cu reprezentantul Primoris, proprietatul site-ului  JuristFirme.ro, se refereau strict la conţinut text, bineînţeles copyright, pentru site. După câteva întâlniri şi discuţii, am căzut de acord că în mai multe direcţii. Cum managerul firmei este un om  deschis la minte a înţeles că printr-un conţinut de calitate rezultatele se simt pe termen lung, chiar dacă ia mult timp pentru a vedea concret o creştere.  Cum Primoris caută un colaborator pe temen lung, am ştiut că proiectul va da roade . Am început să construim pornind de la site-ul existent.

Site-ul  la începutul colaborării:

Site B2B, un concept integrat de one stop shop pentru înfiinţare şi autorizare a noilor firme.

Vechime: nou, live de aproximativ o lună

Structură: clară, servicii, blog, inclusiv un segment de afiliere ( o idee de afiliere “răsturnată”, un mixt între affiliation marketing şi mesh. O idee foarte faină despre care o să vă scriu mai multe în viitorul apropiat, fiindcă această rubrică a prins noi forme!)

URLs:  amplu – aproximativ 100 URL-uri interne

Conţinut: aproape toate piesele de conţinut erau în zona de servicii. Ficare serviciu descris pe o structură  bine-stabilită.

-conţinut exclusiv text, fără imagini

– fiecare serviciu are propriul formular ( am fost chiar plăcut surprinsă de acest lucru! O intuiţie naturală a necesităţii cât mai multor landing pages)

– O parte a URL-urilor din zona de servicii aveau drept conţinut doar formularul dedicat

blog – un număr foarte mic de articole

Vizitatori pe site exista un număr mare de vizitatori considerând că este vorba despre B2B proaspăt lansat. Aproape toţi  erau referrals ai  pe website-ului http://infiintarifirme.ro  si http://jurist-firme.ro care apaţin Primoris.  Acesta din urma avea  aproximativ 10.000 de vizitatori pe lună, aşadar avea ce redirecţiona.  Nu exista însă trafic din “organic search”.

Social media: Cont G+, neanimat

–  Se investeşte continuu în dezvoltarea site-ului.

Ce a contribuit în creşterea JuristFirme.ro?

Cel mai mult a contribuit viziunea proprietarului site-ului de a investi pe termen lung în site, atât pe partea de conţinut, cât şi în dezvoltare, realizând că nu se face nimic peste noapte. Un alt  aspect care a ajutat ca JuristFirme.ro să se dezvolte frumos a fost colaborarea, deschiderea  spre schimbare şi transparenţa. Relaţia a fost de colaborare, nu una stricta de furnizor –beneficiar, astfel încat am comunicat permanent şi, împreună, ca echipă,   am putut ajusta diferite aspecte pe care le observam pe parcurs.

Cum a crescut Juristfirme şi ce ajustari am făcut?

  • La începutul lunii planificam conţinutul şi propuneam calendarul editorial, dar dacă pe parcurs observam că există interogări pentru cuvinte cheie care nu erau susţinute printr-un conţinut relevant, modificam tema articolelor.
  • Am adăugat imagini şi descrieri alt text potrivite.
  • Am adăgat metadescrieri pentru toate serviciile şi articolele din blog;
  • Am agreeat de la început ca articolele nu vor fi un pretext de a folosi cuvinte cheie, nici nu vom folosi “key word stuffing”, ci vom furniza informaţii care chiar să informeze publicul antreprenorial. Am scris articolele pentru oameni, nu pentru motoare de căutare şi se vede!
  • Pentru linkbuilding nu am îndesat link-uri pe diverse directoare,  ci am scris  comunicate şi articole (absolut, copyright) pe alte site-uri care vină cu informaţii noi pentru viitori întreprinzători.
  • Am făcut o rubrica de blog al antreprenorului care trece prin diverse peripeţii birocratice, cu o abordare personală pentru ca antreprenorii să se identifice cu personajul real, găsond în acelaşi timp o rezolvare a problemelor lor.
  • Pe blog sunt informaţii utile pentru antreprenori, iar mai nou, cazuri de bună practică şi poveşti de succes.
  • Am cazut de comun acord ca social media este necesară şi am tricotat în acest sens. Am înfiinţat conturi Facebook, Twitter si, recent,  Linkedin. Intrucât este B2B,ne- am propus ca pagina să fie animată cu decenţă şi fără exagerări, iar creşterea să vină natural, fără reclame. Reprezentantul JuristFirme.ro a fost  de acord, cum a fost de acord să vorbim pe propria pagină şi despre alte lucruri bune sau informative din domeniu, să nu fie o pagină egoistă, de tip noi despre noi!.:) E drept că a mişcat greu pe această cale, dar, graţie  conţinutului de pe site, pagina Facebook aduce like-uri puţine, dar de la cei care sunt interesaţi.

Rezultatul în organic search la trei luni de la începutul colaborării?

Organic Search JuristFirme.roCifrele vorbesc, dincolo de cuvinte!

Întrucât JuristFirme.ro a acţionat încă de la început şi a investit în strategia de conţinut, rezultatele sunt evidente. Situaţia se va stabiliza în timp şi, poate, nu va mai creşte cu aceeaşi rată. Planurile noastre merg în direcţia în consolidarea imaginii online prin creşterea autorităţii de expert şi, implicit, în construirea de link-uri cu autoritate pe site-uri specializate.

Rubricile existente în cadrul blogului  rămân, dar vor apărea şi altele noi potrivit cererilor publicului nostru. Dar, deasupra oricărei acţiuni, ne vom servi vizitatorii şi vom livra conţinut realmente pentru şi în folosul lor.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather