Avantajele sociale ale Unității Protejate
În București există un număr mare de Unități Protejate, dar un număr însutit mai mare de persoane cu dizabilități care nu apar ca încadrate în muncă. În articolul de astăzi nu mă voi concentra asupra avantajele pe care le au societățile comerciale care aleg parteneriatul UPA, acestea sunt larg cunoscute de către reprezentații companiilor și le regăsesc în legislația specifică. Ne vom concentra asupra aspectului care aduce plus valoare pentru societate.
Legea 448/2006 e gândită pro- integrare socială
În timp ce mă documentam asupra condițiilor de autorizare a unei Unități Protejate, am fost intrigată că agenția de turism nu se încadrează, cu atât mai puțin funcția de manager în turism. Am aprofundat aspectul și abia mult mai târziu mi-a fost clară situația: în accepțiunea generală, agenția de turism vinde pachete de turism. Nu era cazul agenției e care doream să o autorizez, aceea era menită să ofere pachete de turism adaptate pentru persoane cu dizabilități, iar situația era mult diferită. Nu voi intra în detalii asupra activității diferite.
De ce activitatea de vânzări nu ajută foarte mult integrarea socială a persoanelor cu dizabilități? Răspunsul este simplu: nu creează locuri de muncă. În vânzări, o persoană ia o cutie din stânga și o vinde în dreapta, nu necesită un personal numeros. Pe când, în clipa în care este vorba de producție sau prestarea de servicii specializate necesită o echipă și personal pregătit pentru fiecare proces în parte, pentru fiecare serviciu prestat.Aceasta nu înseamnă că în cazul în care ați dori să cumpărați de la unități protejate nu puteți, ONG- UPA are acest drept.
Avantajele sociale – UPA
Cadrul legislativ pentru autorizarea unităților protejate, vorbim în principal despre Legea 448/2006 , a fost creat rezonând pe de o parte cu necesitatea pieții muncii, pe de altă parte din motive de responsabilitate socială.
Prin ce sunt companiile social responsabile colaborând cu Unități Protejate?
Există societăți care, prin natura activității, nu pot încadra în muncă persoane cu dizabilități. Totuși, încheind parteneriate cu entități economice UPA , acestea din urmă angajează salariați care să presteze muncă pentru clientul final, compania cu mai mult de 50 de angajați. Moralmente și legal vorbind, este bine să știți că într-adevăr salariații sunt după cum se declară, iar serviciile sunt prestate de către aceștia. Astfel se creează un cerc prin care se poate crește numărul de salariați cu dizabilități. Personalul este mulțumit că produce plus valoare, companiile sunt mulțumite că au serviciile prestate și, în plus, își aduc aportul în cadrul comunității creînd, indirect, noi locuri de muncă.
by