Scrierea de articole SEO în lumea Voice Search – o abordare personală

Google este cel mai tare poliglot la ora actuală. Spun asta cu uimire și cu ușoară constrângere, pentru că  nu vreau să fiu paranoia, dar sistemele AI; machine learning și NLP vor lua o parte din joburile noastre, vor crea noi metode de a ne folosi timpul, dar ne vor reduce din capacitatea pe care am dezvoltat-o în milenii de evoluție. Personal cred că o face deja. După mobile first, prin care Google a dictat ca toată lumea să își facă site-uri adaptate pentru smartphone, m-am întrebat cum va fi scrierea de conținut optimizat, articole și produse, pentru etapa următoare: Voice Search. 

scrierea de articole SEO pentru Voivce Search


Voice Search în epoca Machine Learning 

Cu Google care devine o mașinărie incredibilă ce învață limba naturală a utilizatorilor, m-am întrebat cât de pregătită aș fi să livrez conținut pentru epoca Voice Search și ce ar trebui să fac pentru această eră. Am ajuns la concluzia că este de ajutor pentru articole utile, păstrarea limbajului natural și pentru a elimina balastul de informație. 

Pentru că de ani analizez ce fel de conținut ”funcționează” în Google, am ajuns la câteva răspunsuri. Și ce tool-uri m-au ajutat? Empatia și, bineînțeles, rezultatele au fost confirmate în Search Console prin long tail keywords. Și de unde mă gândeam că e o dramă, că nu am cum să răspund acestei ere, realizez că, de fapt, Voice Search mă ajută. Asta pentru că personal văd o sumă de avantaje în unele actualizări ale Google pentru Voice Search.

  În continuare scriu câteva idei – sunt opinii personale – care cred că vor ajuta în scrierea de conținut în era Voice Search.

De ce cred că optimizarea articolelor pentru Voice Search e un lucru bun?

Spuneam că văd provocarea. Pe de altă parte, dacă intuiția mea funcționează, văd oportunitatea să ne întoarcem la umanitate. Un robot ne va forța să scriem în limba maternă corect, să răspundem structurat la întrebări și să scriem corect. Tind să cred că se cam termină cu acele texte în care prepoziția este omisă. 

”Cu sau fără prepoziție?” – Articolele optimizate pentru era Voice Search nu mai mutilează limba

Am primit de multe ori cereri în care să mutilez articolele pentru a face loc cuvintelor cheie fără prepoziție sau cu prepoziții nepotrivite, doar pentru că acele cuvinte aveau un volum mai mare de căutări. 

”Parchet lemn”, ”Bijuterii argint”, ”centrale termice cu condensare” și altele au în continuare un număr mai mare de căutări decât varianta corectă.  De aici, în articole și descrieri de produse au apărut texte – articole și descrieri de produse- în care prepoziții precum”de”, ”din”, ”pentru” sau articolul genitival dispar. 

Paradox. Un robot ne-ar putea determina să ne gândim la oameni când scriem

Dacă prin căutările Search (scrise) căutările simplificate au succes, în etapa Voice Search – oamenii vor formula căutările în modul lor personal. Vor formula căutări, cel mai probabil în general întrebări, așa cum vorbesc. În loc să scrie ”parchet lemn”, posibil să întrebe ceva de genul „care e diferența dintre parchetul de lemn și cel stratificat” dacă aceasta este intenția căutării. 

Atunci scrierea de articole și produse se va întoarce către utilizator, cu utilizatorul în minte, nu cu un motor de căutare. Lista de cuvinte cheie utilizate va fi în continuare utilă, iar Search Console un instrument de ajutor. Empatia și înțelegerea nevoilor utilizatorului, a limbajului colocvial adoptat de o majoritate vor fi cele care vor aduce plus valoare textului și care vor ajuta probabil poziționarea în Google. 

Sinonimia, variația de nuanțe și contextualizarea vor acoperi o arie cât mai mare lingvistică și, implicit, răspuns pentru mai mulți utilizatori. 

”Scrie umplutură”- Prin articole suntem obligați să răspundem întrebărilor utilizatorilor

Am auzit-o și o văd și pe asta: să scrie umplutură pentru că oricum nu citește nimeni. Pe când utilizatorii, oameni, vor adresa întrebări concrete în Google Search, posibil ca articolele de dragul de a fi scrise, care folosesc cuvântul cheiei de Xmii ori. Chiar dacă ar părea relevant prin cuvânt cheie,întrucât Google e machine learning  un bounce rate mare ar putea declasa piesa de conținut. 

Ce va conta în scrierea de conținut pentru poziționarea în Voice Search. Opinie personală

  • ? Scrie informații care ajută real utilizatorul. Copywriterul se transformă în jurnalist informal, care abordează și răspunde unor teme practice. 
  • ?Folosește limba naturală și o sintaxă cât mai simplă. 
  • ? Folosește un limbaj colocvial. Google e prietenul pe care îl întrebi și îți răspunde. 🙂
  • ? Scrie articole de tipul QAs- întrebare-  răspuns. 
  • ? ”Sincronizează” intuiția, empatia umană cu lista de cuvinte cheie lungi din Search Console pentru a înțelege nevoile utilizatorului. Bineînțeles, scrierea articolului e menită să îi furnizeze informații relevante. 

Pe scurt aș spune că următorul pas pentru scrierea de articole SEO pentru a optimizare în Voice Search este să ne întoarcem la oameni.

OK Google! ?

Autor: Corina Stefan

Sursă foto pixabay.com

Dacă ți se pare interesant, te invit să redistribui. Când distribui postarea pe canalele social media, numele tău și unele date cu caracter personal vor fi afișate altor utilizatori.



    Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather