Care e legatura intre dulceata lu’ Tanti Mia si o agentie de marketing online?
Tanti Mia face cea mai buna dulceata! Acest lucru l-am descoperit in acel moment cand am gustat din buntaturile facute de batrana gospodina. Pune dragoste, o experienta de-o viata dar si cele mai bune fructe in dulceata ei. Cu siguranta o voi cauta pe Tanti Mia pentru ca nepoata mea sa afle despre dulceata minune.
Tanti Mia devine vedeta si subiectul unei analize
…Suntem siguri ca deja ati ramas in minte cu numele doamnei a carei dulceata este delicioasa. Inainte de a continua, spunem ca intreaga poveste este fictiva, asta pentru a opri orice discutie pe tema doamnei Mia si dulceata ei. Ceea ce vom analiza insa este rolul acestei povesti si de ce exista aceasta nevoie de a face cunoscute o persoana (marca) si roadele muncii sale.
Inima comertului este marketingul, iar ceea ce pune in miscare intreaga industrie a marketingului online si clasic este informatia. Insa, nimic nu poate exista fara acele firme care au ca scop conceperea si evolutia unor principii sanatoase in marketing. Agentiile de imagine sau de marketing nu sunt o chestiune noua, inca de dinainte de secolul al XVIII-lea agentiile de publicitate prezentau lumii intregi miracolele medicamentelor minune sau placerea de a deveni unul din pionierii evolutiei puternicului Stat American. In Romania, istoria marketingului are o turnura foarte interesanta, mai ales daca este sa privim asupra publicitatii de manipulare.
Acest gen de publicitate este in principiu una destructiva, insa ca si fenomen este poate una din cele mai puternice exprimari a strategiilor de marketing. Pentru a putea mentine sub control, fostul lider comunist, Ceausescu a construit prin intermediul celor ce-l ajutau din spate sa creeze ceea ce am putea numi cea mai mare campanie de marketing desfasurata in Romania. Reclama statului Roman triumfas, care era mandria blocului socialist si care oferea comunitatii de la tehnologie pana la grane; venea sa acopere si sa ascunda de ochii lumii drama in care traiau romanii in acei ani.
Marketingul de la negativ, la cel comic
Evident, acest gen de publicitate este tot un produs al unei agentii de marketing sau a gandirii in stilul publicitar. Insa revenim la rolul unei agentii de marketing online, spunem ca reclama este sufletul comertului, dar si motorul ce misca o intreaga industrie, cea a imaginii. Asta si pentru ca reclama cea mai eficienta este prin imagine. Insa exista si un tip de marketing care devine tot mai popular in lume dar si in tara noastra. Marketingul de experienta (experiential) este cea mai puternica forma de publicitate. Vorbim aici de o expunere a consumatorului de continut publicitar la trairi si experiente directe. Cum poti convinge ca produsul tau ofera acea stare de bine decat oferind o experienta memorabila celor care aleg sa consume sucul tau.
In final am lasat stilul publicitar comic pentru ca dorim sa incheiem intr-o nuanta amuzanta. Reclame care au lasat replici de genul “Ti-am zis ca e popa…” sunt savurate oricand asigurand un impact perfect in plan de vanzari. Asadar, fie ca vorbim despre dulceata lui Tanti Mia sau despre cele mai tari reduceri de preturi ce au lasat goale depozitele fortandu-i pe angajati sa isi caute de lucru, toate acestea sunt mesaje si strategii de marketing. Rezultatul muncii celor din agentiile de markting online, dar si cel conventional.
V-a lasat gura apa la dulceata? Hai sa ne cunoastem la o cafea amara si sa ne indulcim spunand o poveste despre tine sau brand-ul tau.
Ne poti scrie la contact @ ixpr.ro. Nu facem spam, dar va trebui sa folosim adresa ta de mail si sa iti spunem pe nume sa iti putem raspunde.
by