Marketing online vs content marketing. Unde e iXpr?

Diferenta intre agentie de marketing online si agentia de content marketing

 

Pana la urma o agentie de marketing online nu creeaza continut sau cum vine toata treaba asta? Ei bine, diferenta dintre o agentie de marketing online si o agentie de content marketing sunt destul de multe, iar despre acest lucru vom vorbi in randurile urmatoare.

 

Despre munca realizata de agentii de content marketing si agentii de marketing online

 

Am auzit de cateva ori intrebarea “continut de ce?” sau “ce faci, imi vinzi vorbe?” Mai in gluma, mai in serios, am raspuns “continut de zahar, de cofeina, de licopen, de nisip…” si “da, iti vand cuvinte care intr-o zi vor vinde”. Adevarul este ca denuinbound vs content marketingde mirea continutului in contextul actual este relativa. Continut poate insemna orice, dar la fel de bine acel “orice” este descris prin cuvinte bine ticluite. Aceasta se intampla prin 2014- 2015, iar perceptia publica s-a schimbat. Acum continutul digital este esenta internetului, imaginea/ grafica e in voga, video-ul noul “must have”. Dar in spatele imaginilor si clipurilor vor exista inotdeauna texte creative si/sau SEO, in functie de obiectivul clientului.

 

O agentie de content marketing ofera, in special,  continut de calitate prin intermediul unor articole, comunicate de presa sau chiar texte pentru retelele de socializare, in timp ce o agentie de marketing online poate sa puna la cale intreaga strategie pe care sa o folosesti pentru promovarea cat mai eficienta in mediul online a afacerii tale. Apoi acest continut este distribuit pentru a cultiva trafic organic.

 

In acest ultim caz oferta este mult mai complexa intrucat se vor stabili chiar si elemente de branding pentru identificarea firmei. De asemenea, o agentie de marketing online este compusa din specialisti care gandesc si dezvolta campanii performante in mediul online. Se gestioneaza campanii, se realizeaza audit de continut, se elaboreaza strategii, deci in mod clar vorbim despre un volum de munca mai mare, la fel si nivelul de cunostinte in domeniu.

 

Content marketing. Inbound Marketing

 

Agentia de content marketing promoveaza firmele in special prin intermediul continutului, elaborand articole capabile sa mentina interesul activ al utilizatorilor, sa ofere informatii esentiale, care sa ii ajute sa inteleaga utilitatea produsului sau, pentru unele servicii/ produse, sa creeze conexiunea emoțională. Apoi cureaza (distribuie) acest continut pe canalele care apartin clientului (social media, site-uri sau alte platforme online care apartin brandului), pentru maxima vizibilitate. Unii mai numesc chestia asta “inbound marketing”, iar canalele social media sau platformele proprii se numesc “own media”.


Se spune ca este o forma  gratuita de promovare online, dar lucrurile nu stau tocmai astfel. Gratuite sunt canalele de distributie, care apartin oricum clientului. Faptul ca aceste canale apartin clientului (nici macar! ele sunt doar Administrate!) reduce costurile, dar nu este neaparat o forma gratuita de promovare. Articolele SEO bune costa, la fel si continutul creativ. Distributia de continut online inseamna know-how si timp, ambele costa. Pe scurt?  Promovarea online gratuita este relativa sau nu exista! Totusi, exista diferente de buget si sustenabilitate, efectul continutului pe termen lung.

Continutul ca forma de promovare online si instrument de vanzare

 

Continutul devine astfel instrument de promovare, dar si de vanzare, fiind folosit fie pentru a atinge traficul dorit sau utilizatorii sa devina clienti permanenti ai afacerii pe care o aveti. Si la o agentie de content marketing se gasesc specialisti foarte talentati in ceea ce priveste utilizarea cuvintelor, reusind astfel sa genereze un continut atractiv care sa ii capteze interesul cititorului. Pe de alta parte, o agentie de marketing online creeaza adevarate campanii de promovare, astfel incat intregul continut al website-ului indiferent daca vorbim de text, video sau fotografii sa fie utilizate la potentialul lor maxim. Un expert in marketing online stie cum sa stabileasca strategiile de promovare, astfel incat sa fie eficiente si sa ofere rezultate bune sau chiar foarte bune.

Advertorialele. SEO sau branding? Content, search sau inbound marketing?

 

Advertorialele au doua scopuri: SEO si branding. In ambele cazuri acestea contribuie la notorietatea afacerii.  Succesul pentru oricare Productie video -Mana intinsa fara poveste, nu primeste clientidintre cele doua depinde de modul in care articolul este scris si reputatia site-ului unde este publicat.

Astfel, daca ai facut greseala sa publici pe tot felul de directoare intesate cu anunturi spammy, iti faci mai rau decat daca ai sta cuminte in banca ta si ai publica doar pe blogul tau. Recunosc, am trecut prin asta cand aveam agentia de turism si sunt bantuita si acum de linkuri cu grad mare de spam pe site-ul iexplore.ro, pe care nici macar nu mai pot sa le sterg.

In schimb, poti plati articole pe site-uri decente de notorietate, care te vor ajuta atat in branding, cat si in SEO. Cu o conditie: textul sa fie scris pentru oameni, sa ii ajute sa ia decizii. Pur si simplu sa le furnizeze informatia corecta, nu sa fie un carnat de cuvinte cheie sau un indemn mirobolan de vanzare!

Revenind la intrebarea din subtitlu, clar advertorialele nu sunt parte dintr-o strategie de content marketing, dar pot fi ingrediente de succes in search (SEO, nu SEM), branding si inbound.

Ce e iXpr – trecerea de la scriere de articole, la strategie de content, apoi la inbound marketing..

 

Am inceput prin scrierea de articole, descrieri de produs etc. Realizand ca un client ocupat cu operatiunile nu are timp si cunostintele necesare pentru a-si planifica singur continutul am facut si aceasta cand ni s-a cerut. Apoi am planificat, scris si distribuit continut sau am platit advertoriale si articole pentru clienti. Am facut analiza de brand pentru antreprenorii care nu se gandisera la acest aspect, apoi planificat am campanii de comunicare adaptate stilului si bugetului lor. Unele le-am dus pana la capat, pentru o parte dintre parteneri am fost doar in faza de lansare, dar de fiecare data lucrurile au functionat uns, considerand bugetul alocat de clienti mici si mijlocii. Exista o vorba romaneasca pentru acest lucru, dar nu o putem scrie pe site.

Din toata aceasta planificare, documentare, training si munca de-a lungul a patru ani am realizat abia recent ca, pentru clientii care au cerut ajutorul, am obtinut rezultate foarte bune in inbound si cautari, in SEO, desi IXPR se pozitiona  drept agentie de continut. Una chiar prea putin vizibila. Se stie povestea cizmarului fara talpa, dar dupa cum vedeti aspectul acesta se schimba chiar acum!

Pe scurt, inca avem clienti pentru care furnizam doar descrieri de produse, articole platite sau texte pentru advertoriale dupa specificatiile lor. Pe parcurs, in schimb, am adauga noi servicii, noi specializari, toate pentru a genera rezultate  partenerilor  care ii avem, iar acum iXpr e “cu de toate” pe inbound, inhouse sau prin colaboratori, iar clientii care sunt alaturi o fac in primul rand pentru solutii personalizate.

 

Nici departe de a ne lauda ca suntem mirobolanti. Tot ce pot spune ca am ajuta partnerii cu solutii care sa ii creasca si ca avem colaborari din 2014, de la inceput. Daca aveti un proiect si ati vrea sa stam de vorba, va incurajez sa imi scrieti pe corina @ ixpr.ro. Daca ma intrebati de vorba pe mail sunteti de acord sa folosesc adresa si numele pentru a va raspunde.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

You must be logged in to post a comment.