Creezi conținut?

Blog IXPR

 

Crearea de conținut pentru site – există o rețetă?

Există un mod prin care poți să creezi conținut care să țină vizitatorii pe site?  Nu există rețete universal valabile, după cum nu există doi oameni la fel.  Totuși, există criterii pe care să le luați în considerare când începeți să scrieți.

În primul rând ar trebui să scrii pentru utilizatori, cu ei în gând.De de blogul poate fi comparat cu o prajitura

De ce să creezi conținut?

  • Este o modalitate de a-ți apropia publicul

  • Este o modalitatea de SEO

  • Dacă toate companiile mari, cu echipe grele de research în spate fac asta, evident funcționează!

  • Un studiu al unei companii de content automation arăta că creearea de conținut crește volumul de vânzări cu

Chestii importante pe care să le considerați când creați un articol:

  • Creionați un plan

  • Scrieți cu  utilizatorul în minte

  • Gândiți-vă că vizitatorul scanează siteul doar câteva secunde, apoi citesc. Sau nu!

  • Concepeți  articole pentru oameni, nu pentru roboți

  • Acordați atenție la : cuvinte cheie, titluri, linkuri, voce și stil, fraze, enumerări

 

Vocea și stilul. Online ca  în comunitate, vorbești după cum ți-e interlocutorul.

 

Deși am enumerat în primul rând cuvintele cheie, nu voi începe cu ele. În contextul în care accentuam necesitatea scrierii conținutului cu utilizatorul în minte, adresarea mi se pare mai importantă. Vorbește oamenilor, adresează-te lor personal ca într-o conversație. De fapt, publicul online ți-e interlocutor, invită-l la dialog!

Ca în orice discuție normală, cunoaște-ți mai întâi interlocutorul, întocmind profilul Buyer persona.

Frazele, propozițiile ar trebui să fie concise, pe înțeles, la vocea activă.  Tratează un singur subiect și păstreză-l relevant până la final.  Cuvintele trebuie să fie simple, pe înțeles. Acum depinde și pentru cine scrieți, ce tip de afacere și persoana de decizie în alegerea și publicarea conținutului.

Cuvinte cheie. Folosește-le, dar nu abuza

 

Fiecare dintre noi am observat articole scrise ca o înșiruire de cuvinte cheie. Folosirea acestora online e precum cafeaua: e bună să o bei în mod echilibrat, prea multă dăunează grav sănătății.

Ideea anterioră rămâne: scrieți pentru și despre oameni, nu pentru roboți, oricum și aceștia vor deveni din ce în ce mai umanizați! Nu doriți să aflați că un crawler a făcut indigestie digerând prea multe cuvinte cheie pe un website! Dincolo de glumă, scrieți acest articol pe tema dată, nu pe cuvinte potrivite.  

Din punct de vedere practic,  se știe deja că Google Planner sau similar sunt aplicațiile care vă sugerează  cele mai solicitate interogări.

Titluri și subtitluri: incită, dar nu tabloidiza!

Titlurile și subtitlurile sunt binevenite din mai multe puncte de vedere:

  • Sunt un sumar al continutului
  • Sparg textul
  • Atrag atenția

Încercați ca (sub)titlul ( H-ul) să fie scurt și să comprime întreaga descriere, dați un titlu interesant fără să exagerați.

Enumerări cu bullets:

Totul se rezumă la modul în care utilizatorul citește online față de print.  Este vorba, în principal, de o scanare rapidă în forma literei F și de timpul dedicat unui articol. Listele cu bullets se pretează tocmai acestui tip de scanare.

Poți să te apuci de scris sau… cere o ofertă!

Foto: pixabay.com

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather