Advertoriale platite sau caznele PR-ului?

Cat valoreaza un advertorial? O discutie despre advertoriale platite pentru linkbuilding pentru SEO si caznele PR-ului

 

Unul dintre putinele link-uri relativ agreate de Google este cel dintr-un text editorial, din acest motiv advertorialele au inceput sa atraga atentia advertiserilor. Cum acestea sunt articole platite ajungem la intrebarea: care este valoarea unui advertorial?

Inainte de a raspunde la aceasta intrebare trebuie sa stiti ca exista mai multe tipuri de advertoriale (platite): cele pentru SEO, pentru awarness (branding),  cele pentru trafic si SEO. Link-ul obtinut dintr-un advertorial este unul ce are o relevanta foarte mare pentru afacerea dumneavoastra. Un advertorial de calitate pentru o strategie SEO este publicat pe un site relevant, cu vechime, autoritar, cu foarte putine link-uri externe si cu un procent mic de advertoriale.

Ce sunt advertorialele SEO?

Tipuri de website-uri pe care le puteti utiliza pentru publicarea de advertoriale platite

Marketing continut copywriting

In cazul in care scopul publicarii de advertoriale platite este acela de a genera si trafic atunci trebuie estimat si traficul pe care il va genera in urma publicarii. Problemele apar in momentul in care aceste advertoriale platite sunt evaluate. Fiecare blogger sau site are setat propriul pret in functie de estimarile personale. Site-urile de stiri sau blog-urile cunoscute percep preturi foarte mari pentru un advertorial,  cu preturi chiar peste 1000 de euro. Preturile sunt calculate pentru trafic deoarece se considera ca si asa site-ul promovat primeste in mod automat cateva zeci de mii de vizite.  Acum este o lunga discutie cati utilizatori au curiozitatea de a vizita sponsorul. Doar cei care au platit ar putea confirma.

Insa, problema majora a site-urilor de stiri este aceea ca acestea contin foarte multe bannere externe care acopera textul si afecteaza vizibilitatea articoluluim in schimb compenseaza puterea linkului pentru o strategie SEO.

Daca doriti sa obtineti numai avantaje din partea acestor advertoriale platite atunci puteti sa va indreptati atentia catre marile trusturi care au o retea de publicatii sau catre website-uri comunicate de presa. In plus, acestea din urma sunt mult mai avantajoase din punct de vedere al pretului, pot oferi inclusiv pachete de advertoriale la site-uri partenere ( nu depinde de grup ca in cazul trusturilor).

Veti obtine chiar mai multe decat daca ati apela la un site de stiri unde traficul este intr-adevar semnificativ, dar nu se reflecta in vizite catre website-ul vostru. Articolul pe care doriti sa il publicati trebuie sa fie 100% original, sa nu fie duplicat si sa fie adaugat in categoria corespunzatoare.

 

Cum te ajuta  blog-urile mai putin cunoscute pentru advertoriale si linkuri?

 

Blog-urile mai putin cunoscute cat si site-urile locale de stiri au preturi foarte mici, iar pentru o afacere cu o strategie de inceput pentru 1-2 ani sau care doreste sa se promoveze numai pentru o perioada scurta de timp, atunci acestea sunt o investitie foarte buna. Ceea ce nu inteleg site-urile de stiri care solicita preturi foarte mari pentru un trafic relativ mic este ca un advertorial la un pret corect atrage inca 5-10 advertiseri de la concurenta.

In acelasi timp, blogurile pentru a se mentine online, tind sa pastreze un nivel de calitate care va avantajeaza. Iar daca se intampla ca bloggerul sa scrie o recenzie despre brandul sau produsele voastre, deja intram in zona influencing marketing, cea mai tare forma de promovare la ora actuala.  Asa aveti 3 in 1: advertoriale creative (eventual SEO) care nu arata a advertoriale, influencing marketing si backlinkuri valabile.

Publicăm pe iexplore.ro (Blog initiat de Corina Stefan) articole ale clienților, scriem mai ales despre clienții care sunt dragi sau în a căror viziune sau produse credem. Aceasta pe principiul: dacă nu poți cumpăra media, devii media.

Vrei sa colaboram?

 

Top 3 locuri unde public articole gratis

 

Centrul de presa

Top of the pops pentru mine la ora actuală este Centrul de Presă. Are flux deștiri precum o agenție care se respectă, pe site găsiți un media index și țin la publicarea unor articole de calitate (toate articolele sunt verificate).  In articol se pot introduse imagini (din url) si linkuri ( nu mi-am incercat norocul sa vad cat de multe).

Au inclusiv un media index al bloggerilor și au avut amabilitatea sa listeze si iexplore.ro. Astfel, se dovedeste un tool util chiar si pentru bloggeri.

Sunt foarte activi,  autorizarea se face în maxim 24- 48 ore, pe cat am observat. Există și o variantă în engleză, cu flux de știri de la marile agentii.  Chiar se respecta si tind sa cred ca va deveni agentiecunoscuta!

Centrul de presa - articole gratis

 

Comunicate Online

Comunicatele se publica rapid pe o platforma de wordpress, poti include linkuri si imagini. Modul prieetenos de publicare e un atuu.

 

Comunicate de afaceri

Comunicatele de presa se aproba rapid, se poate include link si o galerie foto ( nu arata tocmai plastic, dar e mai mult decat in regula pentru un site gratuit!).  Articolele sunt revizuite si pe buna dreptate.

 

Cateva site-uri pe care sa cereti preturi publicarea de comunicate de presa si articole platite

 

Agerpres

Este cea mai veche agentie de presa din Romania, cu stiri de calitate si care lucreaza cu profesionisti, iar asta se vede. Au imbunatatit recent platforma, care e foarte faina, utila si accesibila inclusiv pentru persoane cu dizabilitati ( marire font, inclusiv text – voce). Preturile pentru pachete de advertoriale sunt decente. Pretul depinde de numarul de comunicate/ advertoriale incluse in pachet. Daca imi amintesc corect calculasem un pret de usor peste 100 RON fara TVA pentru un pachet de 6 advertoriale, dar cel mai bine adresati o intrebare.

Textele sunt trimise catre editori, iar acestia publica articolul cu specificatiile dorite. Personal colaborez cu o persoana minunata de la Agerpres, care ma ajuta eficient cu cererile trimise. Chestia asta ma provoaca sa dau extra puncte agentie datorita Elenei.

Agerpres e un site in care continutul cu adevarat de calitate, stiri, investigatii articole sunt de calitate. Inclusiv pentru parteneri publica texte bune.

advertorial platit agerpres - ixpr

 

Comunicate de presa

Este unul dintre cele mai cunoscute, daca nu chiar cel mai cunoscut portal de comunicate de presa. Este relativ usor de publicat pe site ( un oarecare minus pentru cum arata platforma in backend).  Pretul unui comunicat basic incepe de la 9 euro + TVA, iar daca vreti si pachetul SEO adaugati o suma identica pentru 3 linkuri dofollow.

O mare bila alba o acord pentru pachetele de advertoriale SEO, creative pe site-uri cu trafica mare, publicatii partenere. Lista site-urilor partenere devine progresiv mai lunga, iar preturile depind de publisher. Nu va asteptati ca un advertorial pe un site de stiri sa fie ieftin! Totusi, exista si variante  de siteuri cu reputatie vs trafic vs pret decente.

Puteti cere pachete personalizate, iar echipa isi da silinta sa iti ofere in buget cele mai bune publicatii pe nisa pe care ti-o doresti.

O chestie care imi place mai putin este faptul ca sunt doar comunicate si advertoriale platite, iar platforma e ticsita de linkuri.Este doar o observatie, cunoastem ca acesta este scopul site-ului.

 

Mediafax

Mediafax este o agentie de presa cu istoric, cu bune si rele. Continutul este de calitate si pentru ca publica si alt tip de articole, diferite de advertoriale.

Pretul pentru un advertorial SEO ( cu 3 linkuri dofollow incluse) era ultima oara cand am interactionat aproape 300 RON + TVA. Am intampinat o limitare in comunicare, posibil sa fi fost din cauza perioadei mai dificile la acea vreme.

Alte solutii etice pentru  PR si linkbuilding

 

PR-ul adevarat, munca si bunul simt pot fi solutii de linkbuilding. Scrieti cu bun simt unor bloggeri mai mari sau mai mici, unor publicatii locale mici propunandu-le subiecte adaptate liniei editoriale. Iar daca aproba, munciti si scrieti articolele respectand cerintele editorilor.

E dificil, consumator de timp, dar puteti obtine publicarea pe unele site-uri bune si va ajuta pe voi, dar si publicatia online.

 

PR for linkbuilding-fara advertoriale, doar munca

Site-uri pentru pitch-uri PR ( doar in engleza) – metode elegante in tari unde PR-istul si jurnalistul se respecta reciproc

 

Acestea sunt site-uri de PR unde cererea presei intalneste creativitatea si munca PR-istului. Portalul trimite automat o data sau de doua ori pe zi cereri de opinie de la PR-isti sau antreprenori. Sunt aplicatii pentru  PR adevarat, cu respect pentru ambele tabere. Ce observ totusi in ultima vreme (bila neagra), bloggerii care is doresc sa devina influenceri posteaza anunturi sub forma de cere, cand de fapt se vand pe sume nu tocmai accesibile pentru Romania (dupa cum am aflat in mesaje private).  

Este un model care nu stim daca ar functiona in Romania.

 

https://www.journalism.co.uk

https://journorequests.com/

https://www.prhunters.com/

 

Cat costa sa scrii advertorialele?

 

Poti sa investesti timp si sa scrii advertorialele inhouse. Totusi, content writing si content marketing au devenit specializari de sine statatoare. Poti sa iti simplific viata si sa ne ceri o oferta. Daca te atrage propunerea ne poti scrie la contact @ ixpr.ro, iti raspundem in cel mai scurt timp posibil.

 

Alte articole despre content writing, content marketing, inbound marketing

Inbound marketing Content Marketing Content Strategy

Marketing online vs content marketing. Unde e iXpr?

Promovare online vs 5 factors model

 

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather