Cateva metode de promovare online

Cateva metode de promovare online pentru firmele mici

 

Strategiile de marketing online nu difera fata de cele traditionale pentru ca, pana la urma, ambele urmaresc sa cresterea notorietatii si, mai ales, ghidarea publicului spre cumpararea produselor specifice ale firmei. Produsele, serviciile, numele firmei, imaginea promovata pe piata, toate sunt foarte importante in construirea unei strategii de promovare online a afacerii. Elaborarea acestor strategii are drept scop atragerea de clienti si sa isi creeze o imagine cat mai favorabila in ochii acestora. In acest articol va sugeram, drept inspiratie, cateva metode de promovare online.

Incepand de la crearea continutului pana la vanzari, marketing-ul online are cateva componente care trebuie sa acopere fiecare aspect al promovarii online. Aceste componente pot sa fie combinate sub forma a 5 metode de promovare online care sa va ajute sa obtineti mai mult trafic catre site-ul dumneavoastra pana la castigarea a mai multi clienti decat aveti in prezent.

 

Marketing pe smartphone

 

Avand in vedere ca numarul utilizatorilor de smartphone este in continua crestere este esential sa folositi si promovarea prin intermediul promovare online - phone marketing / social mediaacestui canal. Studiile in domeniu arata ca 3 din 4 cautari pe mobil duc la actiuni cum ar fi o cautare mai aprofundata, o vizita la magazinul online, un telefon, o decizie de cumparare sau distribuirea informatiei gasite.

Peste 75% dintre cautari pe mobil sunt au loc dupa masa sau seara iar 45% dintre cautari sunt orientate catre un scop si au ca rezultat luarea unei decizii. In acest caz este recomandat sa va creati un website care sa fie prietenos cu utilizatorii de pe mobil, adica sa fie usor de navigat si citit chiar si de pe un ecran mai mic. In al doilea rand ati putea sa creati aplicatii care sa ajute si mai mult utilizatorul sa se informeze de pe telefonul sau.

Daca bugetul va permite, puteti opta catre o aplicatie interactiva sau utila care sa pastreze utilizatorii aproape de afacerea voastra. Spre exemplu, daca aveti magazin online de haine, puteti face o aplicatie interactiva de tipul ghidului de masuri sau, chiar mai bine, virtual style (isi incarca fotografia si probeaza virtual hainele). Aceasta din urma este o solutie practica inclusiv pentru magazinele de cosmetice.

 

Marketing-ul continutului (content marketing sau marketing prin continut)

 

De de blogul poate fi comparat cu o prajituraAici, in aceasta categorie intra continutul de calitate, adica tot ceea ce tine de articole, fotografii, video, care sa ofere informatii relevante consumatorului si usor de inteles. Inainte de a crea continut cerceteaza ce tip de continut cauta potentialii clienti astfel incat sa ii ajutati sa ia o decizie de cumparare mai usor. Nu trebuie sa umpli pagina cu continut doar sa fie acolo, cauta sa oferi acele rezultate palpabile care ii va determina sa gaseasca solutiile dumneavoastra a fi cele mai potrivite pentru ei.

Cele mai populare sunt articolele de tipul DIY (Do It Yourself ) sau cum se face.  Acestea sunt practice si cele mai citite. Apoi, o alta categorie aparte sunt articolele creative de brand prin care va exprimati misiunea companiei intr-un mod original.

 

Un trafic organic mai bun prin SEM (Search Engine Marketing) – SEO

 

Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare  (SEO) si paid search advertising sunt sunt doua dintre cele mai importante metode de promovare online, care procesul de optimizare SEO include content writing. Acum mai mult si mai bun!va ajuta sa obtineti un trafic organic mai bun catre pagina. De fapt, aceasta este o componenta importanta in strategia de inbound marketing, prin care atrageti vizitatorii spre afacere ( spre deosebire de metodele conventionale care se ducea spre client si erau mult mai agresive).

Pentru a obtine multi vizitatori mai multi dupa cuvintele cheie, site-ul trebuie sa fie optimizat pentru acele cautari. Exista numeroase ghiduri care va pot ajuta in acest sens sau, daca doriti sa simplificati lucrurile atunci oricand puteti apela la ajutorul specialistilor.  Pentru site-urile de gadgeturi si moda se apeleaza la emotii si ego, dupa cum aratam la un articol anterior despre cum sa faci promovare online in functie de profilul utilizatorului.

 

Social Media o metoda  de promovare online a afacerii dumneavoastra care va aduce mai aproape de audienta 

 

Dupa ce ati reusit sa creati un continut relevant pentru website-ul dumneavoastra urmatorul pas este sa il faceti cunoscut. Acest lucru se poate face deosebit de usor prin intermediul canalelor de promovare din Social Media. Tot ce trebuie sa faceti este sa va creati o prezenta cat mai buna si sa distribuiti in mod constant continut relevant. Parerea noastra este nu doar sa le vindeti, ci sa oferiti publicului informatii utile, uneori sa povestiti despre voi si actiunile voastre (doar e canal social!) sau sa ii tineti aproape printr-un stil propriu.  Nu uitati sa interactionati cu utilizatorii, sa le raspundeti la comentarii ( chiar si la cele negative, atata timp cat nu vorbim despre troli sau hateri)  si sa ii indemnati sa actioneze.

Fiti aproape de publicul vostru, cunoasteti-l si astfel el va ramane fidel!

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather