Conținut web și anatomia Landing page
Scopul conținutului online, în mod evident, este să implice utilizatorii online, să îi provoace să interacționeze cu website-ul, fie să navigheze mai departe în site, să se aboneze la newsletter sau, scopul final, să cumpere online. Acesta este motivul pentru care Fiindcă în câteva rânduri, un titlu și un număr mic de argumente convingătoare, trebuie să îl provoci pe cititor să treacă la acțiune (conversie).
Despre ce vorbim acum? În primul rând, care sunt caracteristicile unei pagini destinație ( landing page) și prin ce se diferențiază conținutul acesteia.
Care sunt caracteristicile și structura unei pagini destinație (landing page)?
-
Este o pagină destinație pe care se „aterizează”în urma unui Call -To -Action, este singulară, fără cale de a permite navigarea către altă secțiune a site-ului singurul rol este de a capta vizitatorul în urma unei campanii de marketing;
-
Este de forma click-through or lead generation ( de obicei acestea sunt însoțite de formular de contact). Care este diferența între cele două? Dacă în cazul click -through vizitatorul website-ului este, în cele mai multe cazuri, condus către produs sau serviciu, ca puntea dintre marketing și vânzări; lead generation colectează date pentru etape ulterioare, constante, de marketare;
-
Nu oferă posibilitatea unui navigări ulterioare, ci doar acționează drept conversie (comandă, completare formular, cere ofertă );
-
Conținutul este simplu și are elemente mai puține, stricte și mai bine determinate decât textul unui articol. Concret, un articol este informativ, flexibil. Poate include elemente de infografic, informație alternativă, metafore, paralele. În cazul landing page (pagini destinație), textul este concis, argumentativ și canalizează utilizatorul de Internet în a întreprinde ceva pe acea pagină unică de website.
Din toate acestea reiese în mod evident importanța formei și mesajul conținutului website-ului.
Conținutul efectiv pentru landing pages:
Structura landing pages este simplă, iar conținutul, în majoritatea sa, este text și format din : heading (titlu), subheading (subtitlu), o listă de argumente sau de caracteristici ale produsului, caption (paragraf introductiv), argumente sau caracteristici, call to action cu sau fără formular de contact, potrivit scopului respectivei landing page. În plus, mai pot fi testimonial ( text, video) imagini suport, termeni și condiții.
Esențiale în economia conținutului landing page sunt titlurile ( heading și subheading). Dacă acestea sunt bine scrise, atunci treaba acelui Call- to -Action final este pe jumătatea făcută. Deși ideal ar fi ca textul să fie echilibrat ca mesaj de convingere, dacă serviciul/ produsul nu permite altfel, eforturile se vor concentra mai degrabă în conceperea unui titlu care să prindă, decât a unui îndemn de vânzare solid.
Există unele formule considerate funcționale, dacă nu chiar magnetice. Un exemplu ilustrativ care îmi apare în minte acum este, de fapt, titlul unei cărți anti-fumat . Titlul este”The easy way to stop smoking”, ”How to stop smoking and still enjoy life” de Allen Carr ( apropos metoda lui ușoară chiar funcționează și nu este doar o promisiune!).
Ce are bun acest titlu? Motivul primar pentru care alegi ceva, pentru a face un lucru pe care ti-l dorești ( ce fumător nu își dorește să renunțe cu ușurință la fumat?), iar subtitlul îți aduce argumentul forte obții ceva, fără să renunți la nimic.
Argumentele, țin de fiecare serviciu sau produs în parte. În principiu trebuie să fie concise, relevante și reale.
Doar cereți o ofertă!
by