Anul a trecut de jumatate si poate nu e rau sa tragem linie a tendintelor de optimizare SEO in 2019. Principalul criteriu de tinut minte este : optimizarea cautarilor anul acesta se concentreaza pe satisfactia utilizatorului prin navigare simpla si continut relavant.
Munca unui specialist SEO este aceea de a identifica si de a se adapta la schimbarile de algoritm Google, in masura in care aceasta este posbil. Internetul, in zilele noastre este la fel de important precum aerul pe care il respiram intrucat toate informatiile se afla concentrate acolo si ne ajuta sa gasim tot ceea ce ne intereseaza in materie de produse si servicii. Avand in vedere ca este atat de multa lume activa in mediul online, afacerile se chinuie sa supravietuiasca, dar sa isi faca numele cunoscut.
Marea schimbare SEO in 2019 – satisfactia utilizatorului da ora exacta
A avea un simplu website pentru afacere nu este de ajuns. Pentru mentinerea relevanta a cautarilor trebuie sa te adaptezi in mod constant la schimbarile din lumea SEO.
SEO sau search engine optimization reprezinta o strategie indispensabila pentru orice afacere online. Succesul implementarii unei strategii SEO consta tocmai in a te pune la curent cu schimbarile si tendintele care se contureaza.
Ce apare nou in optimizare SEO?
In lumea marketing-ului online cercetarea reprezinta baza oricarei strategii SEO atunci cand vine vorba mai ales despre cuvintele cheie. SEO nu se refera la a gasi cuvintele cheie dupa care sa se optimizeze un website, ci se refera si la volumul de cautari pentru acele cuvinte cheie (keywords).
Cuvinte cheie – volum de cautari vs naturalete
Integrarea cuvintelor cheie in text trebuie sa urmeze un curs natural, sa nu fie fortat sau sa existe intr-o propozitie doar pentru ca asa trebuie. Cuvintele cheie se aleg dupa intentiile de cautare ale potentialilor clienti. In momentul in care cineva cauta o fraza in Google, motorul de cautare ii returneaza cele mai relevante rezultate. Pentru cautator, atunci cand gaseste un rezultat care ii raspunde la intrebari ii va da mai multa satisfactie si incredere in brand-ul respectiv.
User Intent – Un criteriu de luat aminte pentru SEO
Asadar, o prima tendinta care se contureaza in 2019 este user intent, ceea ce inseamna ca aceste keywords trebuie sa fie alese astfel incat sa fie raspunsul pe care il cauta.
Mobile First Indexing in 2019
Optimizarea pentru mobile va cunoaste in acest an o dezvoltare mult mai mare intrucat, o data cu avansarea tehnologiei si utilizarea unui smartphone practic pentru orice, incepand de la plata in magazin pana la achizitionarea unor lucruri si informare, asadar, website-ul tau trebuie sa fie optimizat si pentru mobile. Pe langa asta, in 2019 Google va pune un accent foarte mare pe mobile first index, deci, daca nu esti pregatit pentru acest lucru atunci nu vei obtine pozitionarea pe prima pagina.
Cu mobile first indexing, Google va indexa versiunea mobila a website-ului si apoi versiunea de desktop. Aceste concepte sunt foarte practice pentru Google intrucat peste 60% din traficul de pe site-uri este accesat de pe mobile. Trecerea la AMP devine fireasca.
Cautari vocale, geo tagging si content – trend-uri pentru 2019
Pentru ca recent au aparut aplicatii precum Siri, Voice Search sau Cortana, lumea SEO s-a schimbat si a inceput sa adopte tehnicile de optimizare pentru cautarile vocale. Aceste tehnologii cauta sa recunoasca vocea posesorului, locatia si asa mai departe, si sa le aplice pentru a oferi cele mai bune experiente de cautare. Asa cum se intampla si in cazul mobile optimization si optimizarea pentru cautarile vocale au nevoie de research si implementare riguroasa in 2019.
Geo targetare pentru afaceri locale si cautari vocale
Cautarile locale sau geo targetarea au devenit din ce in ce mai relevante pentru clienti si afaceri. Pentru anul 2019 cautarile locale vor deveni din ce in ce mai precise, asadar daca vei folosi aceasta modalitate de optimizare atunci trebuie sa te asiguri ca datele de pe website sunt actualizate.
Continutul ramane important
Nu trebuie sa uitam nici de producerea de content de calitate intrucat este foarte important ce le vei oferi oamenilor sa citeasca. Creati continut relevant si de calitate iar astfel veti reusi sa va pastrati audienta.
Acelasi lucru este valabil si pentru advertoriale, care isi schimba tiparul. Acestea nu se mai concentreaza spre a lauda compania sau serviciile, ci a oferi informatii utile utilizatorilor.
Extra resursa:
Un articol resursa de la Google care cuprinde indemuri interesante: imbratiseaza schimbarea; incepe usor pentru pasi mari; consolideaza!