Continut-marketing-PR

Conţinutul în comunicare şi salata.

Ingredient în  PR, Marketing, vânzări  

 

În comunicarea tradiţională existau distincţii clare între Public Relations şi marketing. În timp ce PR-ul avea drept scop precis buna reputaţie a companiei, marketing-ul trebuia să lucreze cot la cot cu echipa de vânzări să atragă clienţi şi să Continut versus PR…vândă.

 

Odată cu apariţia new media lucrurile s-au schimbat. Până şi denumirea de new media arată aceasta. Altfel zis, jurnalismul este în mâinele profesioniştilor din companii, ajungând să devină o preocupare a noastră a tuturor.

 

Reputaţia în vechiul şi noul PR

 

Odinioară PR -istul scria comunicate de presă pentru a convinge media să publice ştirea, impunea valorile şi misiunea  companiei prin evenimente CSR, conferinţe de presă cu bătăi de cap,  răspundea la întrebările venite din partea jurnaliştilor şi a publicului.

Lucrurile s-au schimbat. Acum, dacă o companie vrea să apară în media, poate face media. Cel mai mare tiraj al unei publicaţii în România îl are un hypermarket, ci nu un ziar de informare. Multe dintre blogurile marilor companii arată precum veritabile canale de media online. Publicul a uitat de scrisoare şi poştă, ziariştii nu mai adresează nepaărat adrese oficiale via fax sau în conferinţe de presă. Publicul este pe toate canalele sociale. Este sau nu este treabă de PR să păstrezi buna reputaţie a companiei?

Mai există un aspect, al SEO (Search Engine Optimization). Construirea unei reţele de linkuri către website este unul dintre procesele pe care le implică această nouă sub-ramură poziţionată între tehnic şi marketing. Demersurile de PR, prin comunicate de presă şi pitch-uri pentru ştiri pot aduce, alături de notorietate, mult doritele linkuri.
 

Brand Story Telling

O sarcină care la prima vedere cade în sarcina publicităţii, povestea mărcii, a firmei. Dar cine ştie mai bine misiunea şi valorile companiei decât păyitorul reputaţiei, al valorii şi misiunii companiei, adică PR-istul? Cine ar putea scrie conţinutul?

 

Marketing-ul pe de altă parte…

 

Potrivit teoriilor de vânzări şi marketing, demonstrate de altfel, cumpărătorul trece diferite prin etape până cumpără efectiv, acea renumită pâlnie (funnel).  Şi aceste etape pot fi acoperite de conţinut, marketing online.

 

Un exemplu. Utilizatorul identifică o problemă, luăm cazul nostru: Am nevoie de promovare online.  Caută Google şi descoperă, într-un articol scris de o companie de promovare online cum marketingul prin conţinut  şi conţinutul îi poate asigura promovarea.  A recunoscut problema, acum merge un pas mai departe şi caută informaţii. Găseşte pe un blog de companie sfaturi despre cum ar trebui să scrie, constanţă, ce este un landing page. Acum apare timpul deciziei, alegerii: cui dau banii? Are o idee formată, a parcurs website-urile unor companii de profil şi va alege dintre ele. Toate aceste etape a convins clientul să cumpere apelând la informarea dată de conţinut. De aici încolo urmează achiţia efectivă, unde intervine echipa de vânzări şi post- sales. Ultima se traduce prin garanţii la produse, consultanţă,  de exemplu, în cazul nostru.

 

Dacă PR-ul şi marketingul se suprapun, atunci…

 

Toate echipele trebuie implicate şi, fiindcă situaţia se complică, vă trebuie noi colegi pentru  content şi social media engagement.

continutul e ca o salata. Mai multe ingrediente, mai buna e

Odată cu Web 2.0 comunicarea a devenit un amestec al tuturor ingredientelor. Este ca o salată, care inspirat combinată şi cu ingrediente proaspete arată şi are un gust senzaţional.

Conţinutul poate fi conectat de mult mai multe lucruri.  În articolul de astăzi nu am inclus, spre exemplu, evenimentele. Acestea nu sunt conţinut, dar pot fi generatoare de reacţii. Data viitoare!


 

Unde este IXPR în povestea aceasta?

 

IXPR este la mijloc, IXPR funcţionează drept consultant între segmente şi, mai ales, este soluţia externă de conţinut.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.